پژوهش در دانشگاه ها تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: مقالات تولید شده در دانشگاهها باید دارای نوآوری باشد و با کثرت ارجاعات مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار نوروزی اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: انجام کار های فرهنگی در مراکز علمی بسیار سخت است و کسانی که در مجموعه های علمی کار می کنند باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشند چرا که هم خود باید عالم باشند و هم بتوانند عالم پرورش دهند و عالم واقعی باید تمام زوایای علم را رعایت کنند و اگر بخواهند عالم پروری کنند نیاز به کار سخت است.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید، دانشگاهها باید در دو قضیه پیشرو باشند، بیان کرد: اولین قضیه پژوهش و علمیت دانشگاه است و اگربخواهیم در میادین جهانی خوش درخشیده شویم باید به علم و مسائل علمی توجه ویژه کنیم. همچنین توجه به علمیت دانشجویان باید در اولویت قرار گیرد تا نشاط علمی کشور افزایش یابد.

آیت الله فلاحتی افزود: پژوهش در دانشگاهها، تقویت گردد و به کسانی که به سمت پژوهش حرکت می کنند، توجه شود و آنان را تقویت کنند.

امام جمعه رشت دومین قضیه را اخلاق دانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: علم در سایه اخلاق، تمدن ساز است و علمی که در سایه اخلاق نباشد مخرب است. در تاریخ ایران علم همیشه در کنار اخلاق بود و در دانشگاهها باید به تقویت اخلاق بپردازند و اگر در دانشگاه اخلاق نباشد، خروجی آن در عرصه های مختلف علم نخواهد بود.

آیت الله فلاحتی در ادامه به سیل اخیر در کشور و کمک های مسئولان و مردم به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: مسدود کردن حساب جمعیت هلال احمر توسط آمریکا در عرصه بین المللی به دور از خرد و کرامت انسانی است.

امام جمعه رشت، بارندگی های اخیر در مناطق مختلف کشور را سبب پر شدن سدها، آب بندان ها و سفره های زیرزمینی دانست و تصریح کرد: آب نعمت خدادادی است البته خسارت هایی به مردم وارد شده که باید جبران شود.

وی با بیان اینکه انسان در جاهایی خط قرمز دارد و این خط قرمزها را باید بداند، خاطرنشان کرد: به پژوهش و دانش و همچنین اخلاق دانشجو باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: مقالات تولید شده در دانشگاهها باید دارای نوآوری باشد و با کثرت ارجاعات مواجه باشد و اگر این مقالات تکراری باشند، نوآوری ندارند و در این راستا در دانشگاهها باید به مقالاتی توجه شود که دارای نوآوری باشد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: کسانی که از سلامت روح و نفس برخوردارند همچنین نیروهای نخبه سالم شناسایی شوند، رؤسای دانشگاهها مدیران نخبه را شناسایی کنند و از این مدیرانی با کفایت در سیستم مدیریتی دانشگاه استفاده شود.

کد خبر: 1001248

وب گردی

وب گردی