برگزاری مراسم فرهنگی و سرگرمی برای کودکان سیل زده توسط واحد اهواز

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاداسلامی واحد اهواز، گفت: برای کاهش استرس میان کودکان و بازگرداندن روحیه، واحد اهواز اردوهای جهادی خود را در شهرستان الحایی به صورت جنگ‌های شادی و سرگرمی برگزار کرد.

محمد مهدی احمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاداسلامی واحد اهواز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان های کشور، گفت: جریان دانشجویی در تمامی دوران و مشکلات در کنار مردم بوده است و کمک رسانی به اقشار مختلف جامعه را از وظایف خود می داند.

احمدی با بیان اینکه به دلیل وجود آب و احتمال وقوع مجدد سیل در استان خوزستان فعلا نمی توان کار عمرانی کرد، گفت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل واحد اهواز عمده تمرکز خود برای خدمت رسانی به مردم استان خوزستان را بر اردوهای جهادی فرهنگی متمرکز کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاداسلامی واحد اهواز با ذکر این نکته که وجود استرس و اضطراب بین کودکان این روزها در استان بسیار مشاهد می شود، بیان کرد: برای کاهش استرس میان کودکان و بازگرداندن روحیه، واحد اهواز اردوهای جهادی خود را در شهرستان الحایی به صورت جنگ های شادی و سرگرمی برگزار کرد.

وی اضافه کرد: در یک مدرسه کوچک محل اسکان سیل زدگان استان حدود 100 تا 140 کودک وجود دارد که نباید آنان در میان مشکلات ناشی از سیل نادیده گرفته شوند.

احمدی تشریح کرد: تا زمان ایجاد شرایط مساعد برای کارهای عمرانی بناداریم به محل اسکان خانواده های سیل زده استان برویم و اردوهای جهادی فرهنگی برگزار کنیم که هر چند روز یکبار شهرستان هدف را با توجه به اطلاعات آمایشی که کسب می کنیم، تغییر خواهیم داد.

این فعال دانشجویی در خصوص تعداد نفرات شرکت کننده در اردوهای جهادی و زمان اردو، اذعان کرد: اردوهای جهادی فرهنگی واحد اهواز به صورت روزانه است و متشکل از 10 تا 20 دانشجوی پسر و دختر است.

وی با بیان وجود بی نظمی و ناهماهنگی در استان در حوزه تقسیم بندی برای خدمت اردوهای جهادی و عدم سازماندهی، گفت: با وجود تمامی مشکلات واحد اهواز تا زمانی که لازم باشد برای خدمت رسانی در صحنه حاضر است.

احمدی با تاکید بر همکاری بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل واحد اهواز در حوزه اردوهای جهادی، بیان کرد: بسیج دانشجویی استان در یادواره شهدای هویزه مستقر شده و مشغول کمک رسانی در مبحث اسکان مردم است و هر زمان اعلام کمک کنند با تعاملی خوبی که وجود دارد، انجمن مستقل به هویزه اردوی جهادی اعزام خواهد کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاداسلامی واحد اهواز گفت: واحد اهواز دچار آسیب نشده است و کلاس های درس از تاریخ 24 فروردین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001443

وب گردی

وب گردی