انتقاد کره‌شمالی از تحویل ۲ جنگنده به کره‌جنوبی

کره‌شمالی تحویل دو فروند جنگنده F-35A رادارگریز به کره‌جنوبی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کره‌شمالی همچنین سئول را به تلاش برای تقویت و گسترش ظرفیت‌های نظامی با وجود رویکردهای مثبت اخیر بین دو کره متهم کرد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد، دولت سئول وظیفه و مسئولیت توقف تمامی فعالیت‌هایی را دارد که می‌تواند به تنش در شبه‌جزیره کره منجر شود که یکی از آنها، دریافت تجهیزات جنگی است.

این جنگنده‌های رادار گریز ۲۹ مارس سال جاری میلادی تحویل کره‌جنوبی شد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اضافه کرد: این جنگنده‌ها با عنوان تقویت ظرفیت‌ها و توانایی‌های عملیاتی نیروی هوایی کره‌جنوبی و با هدف حمله‌ای غافلگیرانه علیه کره شمالی به سئول تحویل داده شده است. ادامه روند خرید این نوع از تجهیزات اقدامی واضح در جهت انکار گفت‌وگوهای دو طرف و یک تهدید است. مقام‌های کره جنوبی باید بدانند که این اقدامات چه پیامد فاجعه‌آمیزی خواهد داشت.

دو جنگنده رادارگریز نخستین بخش از ۴۰ فروند F-35A هستند که سئول قصد دارد آنها را تا ۲۰۲۱ خریداری و مستقر کند. البته هنوز این تاریخ نهایی نشده است.

دفتر خریداری تجهیزات نظامی ارتش سئول اعلام کرده که این جنگنده‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده که با نسخه‌های جدید جنگنده‌های رادارگزیر دیگر کشورهای همسایه از جمله چین و ژاپن مقابله کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002204

وب گردی

وب گردی