صندوق رفاه به خانه امید دانشگاهیان تبدیل شده است

رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه به خانه امید دانشگاهیان تبدیل شده و در چهار سال گذشته مانع التهابات سیاسی در دانشگاه‌ها شدیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: رویکرد مدیریتی در صندوق رفاه به صورت مشارکتی و با روحیه جهادی بود که در دستور کار قرار گرفت و سازماندهی و برنامه هوشمندانه توسعه نوین صندوق رفاه را در پیش گرفتیم و امروز صندوق در جایگاه اطمینان بخش است.

رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویی افزود: صندوق رفاه به خانه امید دانشگاهیان تبدیل شده و در چهار سال گذشته مانع التهابات سیاسی در دانشگاه‌ها شدیم.

در ادامه، عباس قنبری، قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رشد فعالیت‌های صندوق رفاه در چند سال اخیر گفت: سند راهبردی و سند چشم‌انداز خدماتی صندوق رفاه تنظیم و ارتقای خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: ۴۴۰ میلیارد تومان معوقات سازمان صندوق رفاه بود که ۴۲۰ میلیارد تومان آن از دانشجویان بدهکار اخذ شد و ارتقای خدمات رسانی توأم با کرامت دانشجو محقق شده و اثرگذاری صندوق رفاه در دانشگاه‌ها محسوس شد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی و مشاوره نیز فعالیت‌های مناسبی داشتیم. همچنین ۱,۴۸۸ میلیارد تومان درآمد برای صندوق ایجاد شد و اعتبارات عمومی صندوق رفاه نیز ۱۱۴ درصد افزایش یافت.

قنبری با اشاره به رشد ذخیره استراتژیک صندوق رفاه خبر داد و گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان ذخیره در صندوق داریم که می‌تواند چشم امیدی برای دانشگاه‌ها باشد.

وی یکی از بحران‌های وزارت علوم را دانشجویان دکتری اعلام کرد و گفت: در چند سال اخیر تسهیلات وام به ۵۰۰ درصد رسید و دانشجویان دکتری توانستند از این تسهیلات بهره‌مند شوند برنامه‌های سال ۹۸ نیز به گونه‌ای تعریف شده که توسعه‌های قبلی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از افزایش سراهای دانشجویی، امکانات جانبی سراها، بهره برداری از چمن‌های مصنوعی، اتاق‌های تندرستی ایجاد رستوران‌های مکمل در حوزه ارتقای خدمات نام برد. همچنین تبدیل آشپزخانه‌ها نیز از سنتی به صنعتی در این دوره کاری صندوق رفاه انجام شد.

در ادامه علی خاکی صدیق، رئیس دانشگاه خواجه نصیر در این مراسم خاطرنشان کرد: در این دوره صندوق رفاه تفاوت خدمت رسانی صندوق را نسبت به دوره قبل کاملاً احساس کردیم؛ به طوری که صندوق در این چند سال پشت و پناه خوبی برای همه دانشگاهیان بود.

خاکی صدیق افزود: یزدان مهر به عنوان مدیر صندوق رفاه هر جا که دانشگاه‌ها به مشکل برخورد می‌کردند، دریغ نکرد و امیدواریم این مسیر خدمت رسانی به دانشجویان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002301

وب گردی

وب گردی