مراسم هفته «دانشگاه باز»در واحد یادگار برگزار شد

مراسم هفته «دانشگاه باز» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار با هدف آشنایی با انتخاب رشته برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهنگ مراقبی رئیس دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در مراسم هفته«دانشگاه باز» که در واحد یادگار برگزار شد، اظهار کرد: در این مراسم سعی شده اطلاعات عمومی مناسبی درباره انتخاب رشته‌ها و بررسی مشاغلی که در آینده برای دانش‌آموزان درآمدزایی دارد در اختیارشان قرار گیرد و هدف فراهم کردن فضای مناسب درباره آشنایی بیشتر این عزیزان بوده است.

وی افزود: در آینده سه رشته تحصیلی زیست‌شناسی، مخابرات همه گرایش‌های آن و کامپیوتر بیشترین تأثیر را در زندگی بشری خواهند داشت.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری نیز گفت: این واحد دانشگاهی دارای مرکز تحقیقات - پژوهشی و فرهنگی شامل مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی است.

محمدرضا الله‌قلی‌قصری افزود: این دانشگاه دارای سوله‌های آموزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز بوده و دارای ۲۰ هزار دانشجو در ۲۰۲ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب(علوم انسانی، فنی مهندسی، آموزش معلمان، علوم پایه، شیخ صدوق(هنر و معماری)، مدیریت و حسابداری و مهندسی برق(شهدای هسته‌ای) است.

وی اظهار کرد: این واحد دانشگاهی داشتن چهار نمازخانه، چهار سالن ورزشی، بیش از ۱۷۰ هزار جلد کتاب، هفت سالن غذاخوری و رستوران اقدام به تربیت بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموخته کرده و به سهم خویش نقش مؤثری در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت بنیان توسعه پایدار داشته است.

محمدمهدی غیایی رئیس دانشکده هنر و معماری و علی‌اکبر تجلی عضو هیئت علمی گروه کشاورزی این واحد دانشگاهی نیز به معرفی رشته‌های تحصیلی مرتبط با هنر و معماری و علوم زراعی، ژنتیک گیاهی، گیاه‌پزشکی و غیره پرداختند.

گفتنی است، در این بازدید دانش‌آموزان افزون بر بازدید از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کافه کتاب، سالن بدنسازی و دانشکده‌های واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و آشنایی هرچه بیشتر در پایان به بیان خاطرات خود پرداختند و به سه نفر از آنان هدایایی به‌رسم یادبود اعطا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002517

وب گردی

وب گردی