تشخیص میزان الکل و ماری جوانا در بدن

یک شرکت آمریکایی اعلام کرد در آینده دستگاهی تولید می نماید که وجود الکل و ماری جوانا و میزان آن در بدن افراد را از طریق تنفس آنها تشخیص می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت آمریکایی اعلام کرد دستگاهی تولید می کند که قادر است برای اولین بار در جهان از طریق تنفس افراد، وجود ماری جوانا و الکل و همچنین مقدار آن در بدن را مشخص نماید.

بر اساس اعلام روزنامه دیلی میل انگلیس این شرکت آمریکایی قرار است این دستگاه را با قیمت 5 هزار دلار روانه بازار نماید و خریدار اصلی آنها نهادهای مجری قانون خواهند بود که تمایل دارند از طریق آنها شهروندان و کارمندان مشکوک را آزمایش نمایند.

این اختراع گام قابل توجهی برای اجرای قانون در مورد تشخیص میزان مشکلات رانندگانی است که با سرعت های بالا حرکت می کنند چرا که ماری جوانا در آمریکا به صورت قانونی برای تفریح مصرف می شود اما بر اساس قوانین موجود در این کشور رانندگی برای افرادی که از این ماده استفاده کرده اند ممنوع است.

اما در این میان انتقاداتی نیز به عملکرد این دستگاه وارد شده است زیرا امکان دارد آثار ضعیف این ماده در بدن فرد توسط این دستگاه بسیار بالا اعلام شود که این مساله قابل ملاحظه ای است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003339

وب گردی

وب گردی