ساخت ربات اسفنجی با قابلیت سقوط از ارتفاع

دانشمندان آمریکایی توانستند رباتی اسفنجی اختراع کنند که از قابلیت انعطاف بالایی برخوردار است به طوری که قابلیت سقوط از فاصله صدوهشتادوسه متری را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تعدادی از مهندسان دانشگاه برکلی رباتی اسفنجی اختراع کردند که با پرتاب از فاصله 183 متری شکسته نمی شود.

بر اساس اعلام روزنامه دیلی میل انگلیس، این ربات به شکل توپ فوتبال بوده و از یک شبکه سه بُعدی میله ای قابل انقباض تشکیل می شود که قابلیت تغییر شکل و حرکت بر روی زمین را برای آن فراهم می کند. گروه های امدادی می توانند با استفاده از تعدادی از این ربات ها در مناطق جنگی یا زلزله زده از وضعیت ساختمان ها بر اساس اطلاعات ارسالی آنها آگاه شوند.

همچنین امکان پرتاب این ربات از هواپیما یا بالگرد بدون فرود آمدن بر روی زمین وجود دارد تا نقاطی که برای انسان غیر قابل دسترس است، شناسایی شوند.

از دیگر موارد کاربرد این ربات ها مواقعی است که نگرانی هایی در خصوص احتمال آلودگی های شیمیایی، بیولوژیک، رادیو اکتیو و مواد منفجره وجود دارد چرا که می تواند اطلاعات لازم حیاتی در مورد میزان ورود انسان به موقعیت مورد نظر را سریعاً ارسال کند.

این ربات توانایی جمع آوری اطلاعات دیداری، شنیداری، شیمیایی، بیولوژیک و وجود تشعشعات را داشته و از ویژگی سامانه مکان یاب جهانی برخوردار است و می تواند خطرات ناشی از گازهای سمی و خطرات بیولوژیک را کشف نماید.

« آلیس آجوجینو » استاد مکانیک دانشگاه « برکلی » در این باره گفت: طراحی چنین ربات هایی که دارای حسگرهایی قابل حمل هستند که می توان آنها را به سرعت در مناطق مورد نظر مستقر نمود، ما را در نجات جان افراد و کاهش هزینه ها و خطرات موجود کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003415

وب گردی

وب گردی