کاهش تعداد دانشجویان تا 13 سال آینده/ معلمان و استادان پایه اصلی آموزش محسوب می شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدیادگار امام(ره) شهرری گفت: تا ۱۳سال آینده با کاهش شدید دانشجو مواجه هستیم بنابراین وظیفه ما در حل این بحران حفظ وضع موجود، استفاده از ظرفیت های آموزش های آزاد، تصویب رشته های جدید خصوصاً میان رشته ای و تعامل و همکاری بیشتر اعضای هیات علمی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم مراسمی با حضور سعید قاضی مغربی رئیس واحد، حجت الاسلام و المسلمین موسی یاری خانی معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد، اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از استادان و اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد.

سعید قاضی مغربی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: این استادو شهید والا مقام دارای خصلت های ارزشمندی از جمله وضو داشتن در سر کلاس درس، پایبندی به احکام و قوانین شرعی، رعایت انصاف، تواضع، فروتنی، تقوا، خوشرو بودن و سعه صدر بوده است، بنابراین باید با الگو قرار دادن ایشان و با تلاش و همت همه معلمان صبور این سرزمین شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان عزیز میهن اسلامی باشیم.

وی اظهار کرد: روز معلم فقط ۱۲ اردیبهشت نیست و معلم کسی نیست که تنها یک روز به یادش باشیم. شهید مطهری اصلی ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود و هیچ چیزی جایگزین آن نمی شود، چرا که انسان ها بواسطه شما رشد می یابند و آینده کشور در دستان شماست.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به ضرورت افزایش سطح علمی دانشجویان عنوان کرد: پایه اصلی آموزش معلمان و استادان هستند بنابراین تمام سعی خود را بکار گیریم تا با بالا بردن سطح مشارکت های عمومی دانشجویان، برگزاری کلاس های جبرانی و فوق العاده، دانشجو را به سوی تحقیق و پژوهش بیشتر و خارج از چارچوب درسی سوق دهیم، چرا که تربیت دانشجو بی سواد تبعات زیان آوری برای کشور دارد.

این مقام مسئول با تقدیر و تجلیل از زحمات و تلاش های اعضای هیأت علمی و استادان مدعو، افزود: با توجه به آماری که در سرشماری سایت آماری جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است: تا ۱۳سال آینده با کاهش شدید دانشجو مواجه هستیم بنابراین وظیفه ما در حل این بحران حفظ وضع موجود، استفاده از ظرفیت های آموزش های آزاد، تصویب رشته های جدید خصوصاً میان رشته ای، استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزش، تعامل بیشتر با دانشجو، کمک به بازنگری رشته ها و دانشجویان در استان تهران و تعامل و همکاری بیشتر اعضای هیات علمی است.

قاضی مغربی تصریح کرد: اعضای هیات علمی با گسترش کارهای پژوهشی، ارتباط واقعی با صنعت و جامعه به طرق مختلف، تصویب پروژه های گوناگون و متناسب با رشته تحصیلی خود، استفاده از ظرفیت های موجود در واحد در حوزه های پژوهشی و افزایش بهره وری گامی در جهت ایجاد یک منبع جدید درآمدی برای دانشگاه خود بردارند.

عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به توانایی ها و پتانسیل های هریک از استادان در تاسیس شرکت های دانش بنیان و تعاملات خارج از دانشگاهی آنان با بخش صنعت گفت: بدنبال ایجاد تغیر در مسیر ریل گذاری مجموعه خود هستیم و انجام این کار جدید نیازمند توجهات خاص همه شما عزیزان است و زمانی ما به موفقیت دست می یابیم که با یکدیگر تعامل، همکاری، همدلی داشته باشیم و یکدیگر را با حمایت های گفتاری و رفتاری تشویق نمائیم.

قاضی مغربی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بازتاب مناسب فعالیت های واحد در رسانه ملی این امر را نشانگر تلاش های وافر تمامی استادان و کارکنان دانست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین موسی یاری خانی ضمن تبریک روز معلم و خدا قوت به استادان و معلمان گفت: خداوند اولین معلم عالم هستی ست، اولین کسی که انسان را آموزش و برتری داد و این مقام را بعد از خود به اولیاء و انبیاء و افراد صالح سپرد. بزرگترین توفیق برای یک انسان این است که مخلوق باری تعالی که گل سرسبد هستی است به دست اون سپرده شود و وی امانت دار و راهنمای باشد که آدمی را از مقام بالقوه به فعلیت برساند.

معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری افزود: انتخاب معلمی توفیق خاص الهی ست، بنابراین رسالت ما بسیار خطیر است، ما امانت دار نسلی هستیم که بناست عزت و عظمت آینده کشور را در دست گیرند.

حجت الاسلام یاری خانی عنوان کرد: نسل گذشته در انجام وظایف خود بسیار موفق بوده است و در این ۴۰ سال جمهوری اسلامی ایران با موانع بسیاری روبرو بوده و آنچه بیش از قبل مورد هجمه دشمنان قرار گرفته ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و تبدیل نقاط قوت به ضعف است و با همکاری و همدلی استادان، اندیشمندان و جوانان به حول قوه الهی می توانیم از این مرحله نیز با سربلندی بیرون آئیم.
در این مراسم دو تن از اساتید در سخنانی ضمن تبریک روز معلم به بیان خاطرات ارزشمند خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003908

وب گردی

وب گردی