اختراع رباتی که احساسات را درک می کند

یک دانشجو توانست با الهام از یک کارتون، بازوی رباتیکی اختراع کند که می تواند احساسات را بفهمد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «آلبایروس دورته» دانشجوی سازنده این ربات می‌گوید برای طراحی آن از یکی از کارتون‌های تولیدی شرکت پیکسار به نام Jr. lamp الهام گرفته است. در این کارتون یک چراغ مطالعه احساساتی قادر به درک احساسات و عواطف انسان‌ها است.

وی برای تولید این ربات از رایانه کوچک و جیبی Raspberry Pi استفاده کرده است. تولید بازوی رباتیک ربات مذکور هم با همکاری شرکت Slant Concepts انجام شده است. در انتهای این بازوی رباتیک دوربین و حسگرهایی برای شناخت بهتر محیط نصب شده است.

بازوی رباتیک یاد شده علاوه بر درک احساسات انسانی قادر به عکسبرداری نیز هست و می‌تواند به طور خودکار دوربین خود را به گونه‌ای تنظیم کند که با قرار گرفتن در برابر سوژه عکس دلخواه خود را تهیه کند. همچنین می‌توان این ربات را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که به دنبال چهره افراد بگردد و از آنها عکس بگیرد.

ربات یادشده با مشاهده هر فرد احساسات وی را در یکی از پنج دسته شاد، خشمگین، غمگین، متعجب یا خنثی تقسیم بندی می‌کند. در صورت خوشحال بودن، بازوی رباتیک خود را کمی تکان می‌دهد، در صورت خشمگین بودن با فرد دست می‌دهد، در صورت غمگین بودن بازو به آرامی به سمت پایین می‌آید و در صورت شگفت زده بوده به عقب می‌رود. تعدادی چراغ ال ای دی نیز به صورت مدور در انتهای بازوی رباتیک نصب شده که متناسب با احساسات فرد روشن و خاموش می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005305

وب گردی

وب گردی