طباطبایی: طرح پایش دانشگاه آزاد، انقلاب آموزش عالی در حل مسائل کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی بعد از دفاع دانشجویان به بایگانی می‌‌رود اما در طرح پایش دانشجویان باید به تناسب نیازهای کشور اقدام به تالیف پایان‌‌نامه کنند.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد در حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردم نهاد است که بدون دریافت کمک‌‌های دولتی و با هدف ایجاد عدالت آموزشی در دورترین نقاط ایران منجر به توسعه علمی و فرهنگی شده است.

وی افزود: خدمات‌رسانی دانشگاه آزاد در کل ایران تنها به تربیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی محدود نمی‌شود. وجود مدارس سما در تمام شهرهای کشور که بخش مهمی از دانشگاه آزاد محسوب می‌شود بیانگر نقش اثرگذار این دانشگاه در کمک به آموزش و پرورش در جهت تربیت نسل فردای ایران است.

طباطبایی درباره سابقه حضور دانشگاه آزاد در استان یزد یادآور شد: قدمت حضور دانشگاه آزاد در شهر یزد به 36 سال پیش برمی‌‌‌گردد و زمانی که واحد یزد تاسیس شد حتی دانشگاه دولتی در این شهر وجود نداشت. در حال حاضر، 9 واحد و یک مرکز در سطح استان داریم و دانشگاه آزاد در همه شهرستان‌‌های یزد وجود دارد همچنین 10 مدرسه سما در سطح داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به طرح پایش و ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد درباره نقش این دانشگاه در کمک به حل مسائل کشور خاطر‌نشان کرد: متاسفانه بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی بعد از دفاع دانشجویان به بایگانی می‌‌رود و کاربردی ندارد اما در طرح پایش دانشجویان باید به تناسب نیازهای کشور اقدام به تالیف پایان‌‌نامه کنند که این امر منجر به تقویت پژوهش‌‌های کاربردی و حل مسائل کشور، خواهد شد.

طباطبایی در ادامه خاطرنشان کرد: بدون تردید، طرح پایش دانشگاه آزاد، انقلاب آموزش عالی در حل مسائل کشور است همچنین ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد گام موثری در جهت اشتغال و کارآفرینی بوده و دیگر فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیل تنها یک مدرک دانشگاهی ندارند بلکه مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کردند.

وی درباره فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد تاکید کرد: مراکز رشد در دانشگاه آزاد فعالیت‌های چشمگیری داشتند و محصولات دانش‌بنیان بسیاری در شرکت‌های دانش‌بنیان این مراکز به تولید رسیده که منجر به خودکفایی در عرصه ملی شده است. امروز بسیاری از صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری یزد از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند که این امر دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005831

وب گردی

وب گردی