پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساختار چابکی دارد

سرپرست سابق پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد ساختار چابکی دارد که این مسئله در پیشبرد امور بسیار مهم است.

به گزارش گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم مرتضی موسی‌خانی و معارفه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه و تکریم محمدابراهیم مداحی و معارفه محمدمجید فولادگر به عنوان رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه صبح امروز با حضور دکتر بیژن رنجبر قائم­ مقام رئیس دانشگاه برگزار شد.

پردیس‌های خصوصی و استانی پارک علم و فناوری می‌تواند سکوی پرتاب دانشگاه آزاد باشد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از زحمات دکتر موسی خانی، گفت: پتانسیل‌ها و نقاط قوت فراوانی در پارک علم و فناوری دانشگاه وجود دارد. این نقاط قوت منحصربه‌فرد اگر درست مدیریت شود، به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یک هم‌آوردگاه است، خاطرنشان کرد: این پارک، هم‌آوردگاهی بین «دانشگاه و مراکز تحقیقاتی»، «شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی» و «صنعت و مشتری» است که اگر این سه مورد با زیرساخت‌های مناسب و قواعد درست در کنار هم فعالیت کنند، پارک علم و فناوری نیز موفق خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: درواقع ارزش افزوده و ثروتی که پارک علم و فناوری باید ایجاد کند، از هم‌افزایی کارکردن این سه چرخ‌دنده اصلی در فضای نوآوری و فناوری و با چاشنی نوآوری و فناوری خواهد بود. از این رو تمام تلاشم این خواهد بود که این مأموریت واقعی محقق شود و لازمه آن، اختصاص فضا و زیرساخت مناسب به پارک علم و فناوری است.

وی با بیان این پردیس‌های خصوصی و استانی پارک علم و فناوری دانشگاه می‌تواند سکوی پرتاب بسیار بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی باشد، گفت: قطعاً با حمایت و ایجاد زیرساخت، این پردیس‌ها می‌توانند برای دانشگاه ثروت‌آفرین باشند.

پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساختار چابکی دارد

در ادامه، مرتضی موسی‌خانی سرپرست سابق پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مأموریت عمده این پارک، بحث تجاری سازی است و ما تمام سعی و تلاش خود را برای پیشبرد این مأموریت انجام دادیم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه‌ها، اظهارداشت: ایشان فرمودند که وزارت صنعت مسائل خود را اعلام کرده و دانشگاه مأموریت دارد تا این مسائل را حل کند. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید در این مسیر حرکت کند.

موسی‌خانی با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این تغییر ساختار اتفاق بسیار مثبتی بود و امیدوارم اهداف و مأموریت‌های دانشگاه به زودی محقق شود.

سرپرست سابق پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساختار چابکی دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله در پیشبرد امور بسیار مهم است. به اعتقاد من سبکی که می‌تواند این دانشگاه را موفق کند، سبک توانمندساز است که در آن افراد احساس کنند که تأثیرگذار بوده و مشارکت دارند.

موسی‌خانی در پایان برای دکتر دهقانی فیروزآبادی آرزوی توفیق در انجام امور محوله کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند دانشگاهی ایده‌آل و منطبق بر گام دوم انقلاب باشد

محمد مجید فولادگر رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این پژوهشکده از دو بعد اصلی قابل توجه است، گفت: یک بعد ناظر به بحث چشم‌انداز و گام دوم انقلاب و بعد بعدی توجه به مبحث حل مسئله در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بسیار راهگشا، امیدبخش و چشم‌اندازآفرین بوده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به عنوان دانشگاهی ایده‌آل، منطبق بر گام دوم انقلاب باشد. گام دوم انقلاب ناظر به بحث آینده‌پژوهی است و پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی می‌تواند نقش کلیدی در این امر ایفا کند.

فولادگر با بیان اینکه شعار دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت به سمت دانشگاه حل مسئله است، تصریح کرد: آینده‌پژوهی نیز یکی از مسیرهای اصلی حل مسئله است که در پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی به آن توجه جدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه بحث آموزش، پژوهش و امور ترویجی و رسانه در پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دنبال می‌شود، گفت: ما آمادگی داریم دوره‌های تخصصی حل مسئله را برای اساتید و دانشجویان برگزار کنیم. همچنین در بخش پژوهشی نیز می‌توانیم حمایت مشاوره‌ای از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های حل مسئله داشته باشیم تا رساله‌های دکتری در این حوزه جهت‌گیری شود.

رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این پژوهشکده آمادگی دارد تا اندیشکده‌هایی را در استان‌ها تکثیر کند.

در ادامه، محمدابراهیم مداحی رئیس سابق پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی ضمن آرزوی توفیق برای فولادگر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در مسائل مهم کشور و تمدن‌سازی نقش جدی برعهده داشته و امروز پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی فرصت بزرگی برای این دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007213

وب گردی

وب گردی