حضور دانشگاه الزهرا در رتبه‌بندی umulitrank 2019

دانشگاه الزهرا در رتبه‌بندی umultirank 2019، یکی از 19 دانشگاه ایرانی حاضر در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان لقب گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه الزهرا، دانشگاه الزهرا در رتبه‌بندی umultirank 2019، یکی از 19 دانشگاه ایرانی حاضر در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان لقب گرفت.

این نظام رتبه بندی برای نخستین بار در سال 2014 با رتبه بندی بیش از 850 دانشگاه، هزار دانشکده و 5000 گروه آموزشی در 74 کشور جهان کار خود را آغاز کرد.

این نظام رتبه بندی با رویکردی چند بعدی مؤسسات آموزش عالی را رتبه بندی می کند. این ابعاد عبارتند از آموزش و یادگیری، پژوهش، انتقال دانش، جهت گیری بین المللی و موقعیت داخلی.

با کمک داده های ارائه شده توسط این نظام رتبه بندی، کاربران می توانند بر اساس شاخص های مورد نظر خود به مقایسه دانشگاه های مختلف بپردازند.

این نظام رتبه بندی فهرست رتبه بندی دانشگاه‌های جهان را در سال 2019 میلادی را منتشر کرد. نتایج این رتبه‌بندی نشان از حضور 19 دانشگاه ایرانی در فهرست دانشگاه‌های جهان را دارد.

گفتنی است، دانشگاه علامه طباطبایی، الزهرا، امیرکبیر، آزاد واحد علوم و تحقیقات، فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، آزاد واحد نجف آباد، کاشان، علوم پزشکی شهید بهشتی، موسسه تحقیقاتی شاخص پژوه، صنعتی شریف، شیراز، تبریز، تربیت مدرس، تهران، علوم پزشکی تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و یزد از دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این لیست هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007440

وب گردی

وب گردی