شهرکی‌پور: اختصاص 19 هکتار زمین در واحد رودهن به منظور ارتقای مهارت‌های عملی دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: حدود 19 هکتار زمین را آماده خواهیم کرد که دانشجویان در سال تحصیلی جدید ضمن کسب مهارت های آموزشی، مهارت عملی را نیز فرا گیرند.

حسن شهرکی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به دانشگاه حل مسئله و لزوم همجواری دانشگاه با صنعت اظهار کرد: فلسفه وجودی دانشگاه در هرمنطقه ای، حل مسائل و مشکلات آن منطقه باید باشد؛ این مشکلات اعم از مشکلات فرهنگی، اقتصادی، تولید، اجتماعی، صنعت و معدن بایستی توسط مراکز دانشگاهی حل شود.

وی افزود: دانشگاه می تواند در توسعه و رونق محیط جغرافیایی که در آن قرار دارد تاثیر بسزایی داشته باشد؛ طبیعی است که دانشگاه ها کارکردهای متعددی دارند که این کارکردها در جهت توسعه منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارند نقش آفرینی می کنند.

شهرکی پور ادامه داد: آن چه که امروز به عنوان طرح پایش و ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می شود، نشانه ای از فلسفه وجودی یک دانشگاه است که باید با صنایع پیرامونی خود ارتباط متقابلی داشته باشد.

رئیس واحد رودهن تصریح کرد: دانشگاه های کارآفرین هزاره سوم بر مبنای ارتباط با صنعت شکل گرفته اند که بتواند در توسعه کارآفرینی محیط جغرافیایی تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در راستای ارتباط با صنعت گفت: واحد رودهن نیز در این راستا گام های زیادی را برداشته است و همزمان با پایش رشته های دانشگاهی، رویکرد دانشگاه به سمت کارکردهای جدیدی که جامعه به نیازمند است پیش می رود.

شهرکی پور خاطرنشان کرد: واحد رودهن در حوزه کشاورزی، رشته های فنی، هنر و معماری به سمت ارتباط هرچه بیشتر با صنایع حرکت کرده است تا دانشجو در هنگام تحصیل با محیط کار آشنا شود و مهارت های عملیاتی را کسب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با شورای شهر بومهن تفاهنامه هایی را برای نوسازی بافت فرسوده امضا کرده است؛ همچنین حدود 19 هکتار زمین را آماده خواهیم کرد که دانشجویان در سال تحصیلی جدید ضمن کسب مهارت های آموزشی، مهارت عملی نیز فرا بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007491

وب گردی

وب گردی