واکنش فعالان دانشجویی توییتر به نتیجه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم

تعویق زمان برگزاری انتخابات به نفع جریان اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات، یکسان بودن خط دو برگه رأی که هر دو به نام نماینده ائتلاف اصلاح‌طلب نوشته شده بود، عدم همخوانی آرای شمارش شده با آرای اخذ شده و ابطال انتخابات برخی از دانشگاه ها به نفع ائتلاف اصلاح طلب موسوم به طلوع آزادی، از جمله حاشیه‌های انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در جریان برگزاری هفدهمین نشست نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی، انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم نیز برگزار شد. در این انتخابات، محمدرضا محمدی و میلاد مفاخری در ائتلاف «احیای عدالت، نجات آزادی» با محمدعلی کامفیروزی و آرش جولاده در ائتلاف «طلوع آزادی» به رقابت پرداختند.

ائتلاف طلوع آزادی متشکل از طیف حامیان دولت و جریان اصلاح طلبی بود و از سوی دیگر، ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی متشکل از مخالفان طیف حاکم بر کمیته ناظر بر نشریات بود.

میلاد مفاخری و محمد رضا محمدی از ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی و محمدعلی کامفیروزی از ائتلاف طلوع آزادی به عنوان اعضای دانشجویی این کمیته برگزیده شدند.

البته برگزاری این انتخابات، حاشیه ها و ابهامات متعددی را هم به همراه داشت. تعویق زمان برگزاری این انتخابات به نفع جریان اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات، یکسان بودن خط دو برگه رأی که هر دو به نام نماینده ائتلاف اصلاح طلب نوشته شده بود، عدم همخوانی آرای شمارش شده با آرای اخذ شده و ابطال انتخابات برخی از دانشگاه‌ا، از جمله حاشیه های این انتخابات بود.

در تازه‌ترین واکنش‌ها به نتیجه این انتخابات، تعدادی از فعالان دانشجویی در شبکه اجتماعی توییتر با استفاده از هشتگ‌های نجات آزادی و احیای عدالت ، نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در توییتی نوشت: ائتلاف ‎احیای عدالت، نجات آزادی کرسی نشریات را به نام خود زد! این پیروزی ارزشمند است؛ اول به این خاطر که نتیجه‌ یک اقدام گروهی، بلند مدت و تشکیلاتی است و دوم به این دلیل که بچه‌های ائتلاف، اخلاق را به پای پیروزی ذبح نکردند و حاضر نشدند برای داشتن کرسی دست به تخلف و تقلب بزنند.

کاربری به نام محمد رجبی، با اشاره به ابطال انتخابات برخی از دانشگاه‌ها به نفع ائتلاف طلوع آزادی نوشت: ابطال انتخابات دانشگا‌ها توسط طلوع آزادی باعث حفظ قدرتشان در وزارت علوم نشد. شروع جریان روان نشریات دانشگاهی با عبور از انحصار ائتلاف موسوم به ‎غروب آزادی که با پیروزی ائتلاف ‎احیای عدالت و نجات آزادی رقم خورد، قطعا نقطه عطفی است که تلاش مداوم تمام اقشار انقلابی ضامن آن شد.

حمزه دستیار، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نوشت: هوچی گری، فحاشی، درگیری، زد و بند، تهدید دانشجو، تهدید برگزار کنندگان و بستن مسیر رأی گیری جواب نداد. ما پیروز شدیم تا با ‎احیای عدالت و همراهی همه دانشجویان ‎نجات آزادی را عملی کنیم. عدالت زمینه ساز و ظرف وجودی آزادیست.

همچنین پیام مرادی، دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نوشت: امروز نشریات دانشجویی نفس تازه ای کشیدند و دو کرسی از شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی را به دو عزیز توانمند و دلسوز و انقلابی سپردند! برای ‎احیای عدالت و ‎نجات آزادی! پیروزی قانون مداران را تبریک می گویم! حتی به آن ها که می خواستند با قانون شکنی انتخاب شوند و نشد!

کاربری به نام رضا کریمی، با اشاره به تخلفات صورت گرفته از جانب ائتلاف طلوع آزادی خاطرنشان کرد: جماعتی که از 88 برای خود نان و آبی دست و پا کردند و همچنان بر طبل تقلب میکوبند و ‎تَکرار می‌کنند، امروز تشت رسوایی شان از بالای بام افتاد. روایت امروز باید به کف دانشگاه برسد؛ امروز نه یک فرد بلکه یک جریان و تفکر ماهیت خودش را بروز داد.

کاربر دیگری به نام ابوالفضل محرمی به تصاحب تنها یک کرسی از سه کرسی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات از جانب ائتلاف طلوع آزادی اشاره کرد و نوشت: با تمام تلاش‌هایی که مدعیان آزادی با همراهی وزارت برای مهندسی انتخابات نشریات انجام دادند؛ تنها نتیجه‌ای که گرفتند تصاحب یک کرسی از سه کرسی توسط پدر معنوی ائتلافشان بود.

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام مهدیه جوکار نوشت: نتیجه انتخابات نشریات تمام هیمنه مدعیان دروغین آزادی را در هم شکست. سالهاست ترجیع بند نشریاتشان نسبت ‎تقلب دادن به نظام است؛ آنوقت به خودشان که رسیده برای کسب کرسی دست به دامان تقلب می‌شوند. عمیقا خداقوت بزرگواران.

بهار سعیدی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در توییتی نوشت: غروب آزادی در حالی شکست خورد که جدای از سنگ اندازی‌های بی امان برای حفظ انحصار کمیته ناظر، با تمام توان به میدان آمده بود. با پدرخوانده ای که فقط یک واحد با فارغ التحصیلی فاصله دارد!

ابوالفضل مظاهری، دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: جریان نشریات دانشجویی از این به بعد با دو هدف والا در مسیر اصلی خود پیش خواهد رفت؛ ‎احیای عدالت و ‎نجات آزادی؛ ان‌شاءلله.

اسماعیل کوهی مقدم، دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت نوشت: حالا که با شعار ‎احیای عدالت و ‎نجات آزادی پیروز شدیم؛ باید مراقبت کنیم که مثل کسانی که به عملکردشان نقد داریم، قبیله‌ای آزادی خواهی نکنیم.

همچنین محمد رضا محمدی، یکی از کاندیداهای پیروز انتخابات کمیته ناضر بر نشریات وزارت علوم نوشت: ائتلاف ‎احیای عدالت، نماینده تمام نشریات کشور است و جدا از سلیقه ها و تفکرات، بر اساس قانون از کیان دانشجو دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007919

وب گردی

وب گردی