توجه به علوم انسانی و هنر بومی کاربردی، گامی مهم در تحقق شعار 1404 است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به علوم انسانی و هنر بومی کاربردی در جهت جذب دانشجو با توجه به نیازهای موجود؛ می‌‌تواند دانشگاه آزاد را تبدیل به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404 قرار دهد.

عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردهای اجلاس روسای واحدهای دانشگاهی سراسر کشور که با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد گفت: مهم‌‌ترین دستاورد این اجلاس، اطلاع بخشی شفاهی کلیه بخشنامه‌‌ها و تصمیمات جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد به روسای واحدهای دانشگاهی سراسر کشور است. اگر کسی سوالی داشته در این جلسه پاسخ داده می‌شود تا توافق لازم در ارتباط با صدور قطعی بخشنامه‌‌‌‌‌های مربوط صورت گیرد.

وی افزود: در برنامه‌‌هایی از این دست؛ واحدهای دانشگاهی از نزدیک با دستاوردها و ظرفیت‌های موجود خود آشنا شده و می‌توانند تبادلات همکاری مناسبی را در زمینه‌‌های مختلف با یکدیگر داشته باشند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره اهمیت دانشگاه آزاد به مباحث علوم انسانی با توجه به ایجاد یک معاونت جداگانه در این زمینه خاطرنشان کرد: توجه به علوم انسانی در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. اگر در رشته‌های علوم انسانی و هنر برنامه‌های درسی و آموزشی همچنین تعیین رشته‌ها با هدف تعالی علوم انسانی بومی ناظر به نیازهای جامعه و نظام موضوعات طراحی شود کسی که دانشجوی این رشته‌ها می‌شود؛ برای کسب علمی می‌‌آید که کارآمدی داشته و مفیده فایده برای فرد و جامعه خواهد بود.

خسروپناه یادآور شد: بدون تردید، توجه به علوم انسانی و هنر بومی کاربردی در جهت جذب دانشجو با توجه به نیازهای موجود؛ می‌‌تواند دانشگاه آزاد را تبدیل به انتخاب اول داوطلبان در رشته‌های مرتبط با علوم‌‌انسانی تا سال 1404 قرار دهد.

وی در پایان متذکر شد: با برنامه‌ریزی صحیح و توجه به اهمیت مباحث علوم‌انسانی و هنر در کشور درصدد ایجاد برند‌سازی دانشگاه آزاد در این رشته‌ها هستیم که قوانین و برنامه‌های مرتبط به تحقق این امر به زودی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008005

وب گردی

وب گردی