توانگر: دانشگاه آزاد اسلامی درپی ایفای کارکرد اجتماعی است

رئیس مرکز نشر علمی و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است و در اقدامات جهادی همانند سیل در کنار مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی‌توانگر رئیس مرکز نشر علمی و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز از اجلاس سی و هفتمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: توفیق دارم در دوره‌ای مسئولیت رسانه را در دانشگاه آزاد بر عهده دارم که نگاه تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی حاکم است و تحول علمی عظیمی در دانشگاه رخ داده است.

وی‌ادامه داد: حدود دو سال پیش، هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به جوانان در رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد کردند که امروز شما ثمره‌ آن را به طور مشخص در روزنامه فرهیختگان و رسانه‌های دانشگاه آزاد مشاهده می کنید. باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران از حالت گذشته خارج شده است و در آن نگاه تحولی و انقلابی وجود دارد. همانطور که می‌دانید دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است و صرفاً در جنبه های آموزشی و علمی فعالیت نمی‌کند به همین منظور است که دانشگاه‌های آزاد اسلامی در مقوله سیل به صورت جهادی وارد می‌شود.


رئیس مرکز نشر علمی و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از نیروهای انقلاب که در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند، نشانه اجتماعی را مشاهده کرده و احساس می کنند در لایه های درونی دانشگاه نیز تحولاتی ایجاد شده است.

وی افزود: از ۷ ماه پیش آرامش بیشتری در مجموعه حاکم شده است که در زمینه تعامل بدنه دانشگاه با رسانه وجود دارد هم چنین از ۷_۸ماه پیش حمایتی پشت رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد که داخل بدنه دانشگاه نیز از رسانه حمایت می شود تا بتوانیم وظیفه اصلی خود را داشته باشیم.

توانگر بیان کرد: در حال حاضر ما داری یک حوزه مکتوب، دیجیتال هستیم در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران به سمتی حرکت می‌کنیم که مباحث علمی و اجتماعی پیگیری شود. در واقع ما تغییر و تربیت نیرو را در دستور کار داشتیم، اگر به رسانه‌های مختلف مراجعه کنیم، برای تک تک نیروهایی که در روزنامه فرهیختگان پرورش پیدا کردند، مشتری داریم که نیروها را جذب کنند. این ثمره اعتمادی است که به دوستان ما انجام شد.

وی افزود: جریان سازی در فضای کشور از طریق رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است و حتی تشکل‌ها کارهایی که در این رسانه‌ها اتفاق می افتد را تکثیر می‌کنند به نظرم این اتفاق مبارکی است.

توانگر بیان کرد: ما در واقع در فضای علمی و دانشگاهی رسانه ها را اداره می کنیم مزیت ما وضعیتی است که باید در حوزه علمی و فناوری به طور مشخص فعال باشد و دانشگاه در واقع با تأسیس این رسانه ها قصد داشته به طور مستمر با بدنه بیرونی جامعه ارتباط داشته باشد به نظر من باید از این موضوع استفاده کرد.

وی اظهار کرد: ما برنامه چهره سازی را دنبال می کنیم طی ۷ ماه گذشته ما تلاش کردیم از حدود ۵۶۰ چهره مختلف در رسانه‌های خود بهره مند شویم این عدد دایره بسیار کوچکی در میان حداقل ۳۰ هزار عضو هیئت علمی به شمار می‌رود. به نظر من روسای واحدها باید در راستای معرفی چهره‌ها به رسانه‌های ما فعالیت کنند. پروژه‌های علمی کلانی مانند پروژه‌هایی که در راستای دانشگاه در جوار صنعت به وقوع می‌پیوندد، باید توسط مسئولان منعکس شود.
رئیس مرکز نشر علمی و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بحث آموزش باید در واحدها جدی گرفته شود، روابط عمومی‌های واحدها که برای رسانه‌ها خبر ارسال می‌کنند باید فعال باشند. روابط عمومی‌ها توانایی تنظیم خبر را تقویت کنند. این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد که آموزش‌هایی به مسئولان روابط عمومی و تشکل‌های داشنجویی داده شود تا بتوان با کمک آنها حجم کاری که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ می دهد، منعکس شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008076

وب گردی

وب گردی