گام بزرگ دانشگاه شهید بهشتی در تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه شهید بهشتی بر گام بزرگ این دانشگاه در تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، نخستین جشنواره به‌کامپ در دانشگاه شهید بهشتی با هدف بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در تقویت ارتباط صنعت و جامعه، طی مراسمی آغاز به کار کرد.

جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی، صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شمس‌فرد رئیس دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر و دولتخواه معاون فناوری و اطلاعات نیروی انتظامی سخنرانان آیین افتتاحیه بودند.

سید حسن صدوق در این مراسم اظهار کرد: علی‌رغم اینکه از ارتباط دانشگاه و صنعت سخن فراوان گفته‌شده است اما سازوکار عملی کارآمد برای آن تعریف‌نشده است.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی در تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت گام بزرگی برداشته است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اهمیت پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری گفت: پایان‌نامه ابزاری برای پیوند بین دانشگاه و بخش صنعت است. اگر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز جامعه نگارش و تدوین شود نه‌تنها موجب حل مسائل کشور خواهد شد بلکه با ایجاد بستر ارتباطی بین دانشجویان و بخش صنعت، زمینه اولیه اشتغال برای دانش‌آموختگان فراهم می‌شود.

واردات کالا از خارج از کشور آسان‌تر از تولید و کارآفرینی در داخل است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم، با بررسی عوامل و موانع بین ارتباط دانشگاه و صنعت خاطرنشان کرد: نظام اداری در کشور برای واردات طراحی‌شده است.

نصرالله جهانگرد افزود: بر اساس قوانین و مقررات، واردات کالا از خارج از کشور سهل‌تر و آسان‌تر از تولید و کارآفرینی در داخل است.

نخستین جشنواره به‌کامپ توسط دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی و باهدف گسترش و تعمیق ارتباط میان دانشگاه و صنعت برگزار می‌شود و به فناوران و متولیان صنعت رایانه و فناوری اطلاعات اختصاص دارد تا با نمایش خدمات و محصولات مشترک در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های لازم برای گفتگو و تعامل بیشتر میان دانشگاه و صنعت به‌منظور خدمت‌رسانی و آبادانی کشور فراهم شود.‌

پـردازش زبان فارسی، امـنیت سخت‌افزار، امـنیت شبکه و اطلاعات، کیفیت و کارایی، نرم‌افزار، اتومـاسیون هوشـمند، بلاک چین، رایانـش ابـری، اپلیـکیشن‌هـای موبایلی در حوزه بانکی، پـردازش هوشـمند و سامانه‌های بیـومتریک، غرفه‌های تخصصی دانشگاهی و شرکت‌های خصوصی و مسابقه تخصصی ارزیابی امنیتی محصولات محورهای این جشنواره هستند.

اولین جشنواره به‌کامپ با برپایی ۶۰ غرفه میزبان مدیران و شرکت‌های فناوری اطلاعات کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008493

وب گردی

وب گردی