نگاه به موضوع مواد مخدر باید علمی و پژوهشی باشد

مدیر توسعه فناوری ارتباط با صنعت و کارآفرینی واحد تبریز گفت: نگاه به موضوع مواد مخدر باید سیستمی, علمی و پژوهشی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تبریز جعفر ابوالحسنی مدیر توسعه فناوری ارتباط با صنعت و کارآفرینی واحد تبریز نیز گفت: مصرف مصرف مواد مخدر یکی از مشکلات جوامع امروزی است و مشکلی که هزاران زندگی را در سراسر دنیا ویران و میلیون ها نفر را به کام مرگ زودرس کشانده و میلیاردها دلار سرمایه برای کنترل و مبارزه و آسیب های مواد مخدر مصرف می شود.

وی به عوامل موثر در سیر صعودی مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: افزایش فعالیت های تولیدی مواد در کشورهای همسایه در سال های اخیر، افزایش تنوع و کاهش قیمت، ورود مواد مخدر صنعتی و گسترش سطح دسترسی، تداوم بیکاری و مشکلات و نابسامانی های اجتماعی باعث سیر صعودی مصرف مواد در کشور ایران شده است.

ابوالحسنی افزود: کاهش سن مصرف مواد مخدر، افزایش تعداد مصرف کنندگان و ورود زنان به این عرصه از عوامل نگران کننده و جدی در کشور ما است.

وی افزود: در کشور ما نگاه به موضوع مواد مخدر نگاه غیر سیستمی است. اگر نگاه سیستمی و علمی و پژوهشی در پیش گیریم شیب رشد مصرف مواد مخدر این شکلی نشده حداقل تا حدودی این شیب متوقف یا اینکه سیر نزولی داشت.

مدیر توسعه فناوری ارتباط با صنعت و کارآفرینی واحد تبریز ابراز امیدواری کرد این جلسات مقدمه ای برای جلسات کاربردی و عملیاتی شود و سیاست هایی در این جلسات اتخاذ شود تا دانشجویان بتوانند موضوعات پایان نامه خود را در این زمینه انتخاب کنند.

این جلسه با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی مرتبط با موضوع مواد مخدر و نمایندگان ارگان ها و سازمان های مرتبط در سالن پروین اعتصامی برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008560

وب گردی

وب گردی