بیش از ۱۵هزار موضوع از چالش‌های مهم ملی در طرح پایش، احصا شده است

جلسه مشترک شرکت ذوب آهن اصفهان و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مشاور ریاست و رئیس دبیرخانه علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر کل اموراقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه و رئیس و معاون پژوهش و فناوری واحد نجف آباد در محل کارخانه ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، محمد علی اکبری مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه منعقده فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان و پیگیری‌های مستمر دکتر طهرانچی، در خصوص اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه به ویژه طرح پایش ذوب آهن اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله را به صورت جدی دنبال می‌کند و در این راستا طرح پایش (پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه ای) یکی از طرح های مهم و استراتژیک در دانشگاه است که بیش از یک سال است پیگیر آن هستیم و پیشرفت خوبی هم تاکنون داشته است و بیش از ۱۵هزار موضوع از چالش‌های مهم ملی احصا شده است که برنامه ذوب آهن اصفهان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح پایش است.

وی با اشاره به توانمندی‌های کم‌نظیر واحد نجف آباد به ویژه در زمینه اعضای هیئت علمی متخصص، مجموعه کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته و پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی تخصصی گفت: از طرف ریاست دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان مجری تفاهم نامه و طرح پایش ذوب آهن اصفهان معرفی شده و تمامی امکانات موجود برای حل چالش های صنعت به کارگیری می شود.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی ورود به صنعت و حل مسائل و چالش ها در حوزه‌های صنعتی با بهره‌ گیری از توانمندی‌های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب پایان نامه ها، رساله ها و پژوهش‌های کاربردی است، لذا کشف مسائل صنعت و جامعه مسئله محوری در محیط علمی دانشگاه مورد تاکید بوده و با این رویکرد دانشگاه می‌تواند در حل مسائل صنعتی و چالش‌های ملی کمک شایانی داشته باشد.

علی اکبری در ادامه گفت: خوشبختانه در ۳ ماه اخیر با همکاری مستمر ذوب‌آهن اصفهان و واحد نجف‌آباد طرح پایش این صنعت پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونمایی از نظام موضوعات صنعت ذوب آهن باشیم.

در ادامه امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های واحد نجف آباد گفت: این واحد دانشگاهی با رتبه جامع مستقل و دارا بودن بیش از ۲۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و ۱۰ دانشکده مصوب و ۱۲ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی فعال می تواند به خوبی به چالش ها و مسائل صنعت ورود نماید و تا کنون توفیقات خوبی هم داشته است.

وی افزود: حل چالش‌های موجود در صنایع را مختص به رشته‌های فنی و مهندسی نمی‌دانیم و این آمادگی وجود دارد که دانشگاه در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌ها از جمله حوزه‌های مدیریتی و منابع انسانی و حقوقی همکاری خوبی با صنعت داشته باشد.

نقش گفت: توصیه و تاکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسات مختلف همواره در به کارگیری توانمندی ها و زیرساخت‌های موجود در واحد نجف‌آباد در پیشبرد اهداف طرح پایش بوده و با تلاش‌های همکاران ما در دانشگاه و ارتباط تنگاتنگ با متخصصان صنعت و همکاری خوب و شایسته معاونت و مدیریت‌های شرکت ذوب آهن پیشرفت های خوبی هم حاصل شده است.

منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به سطح علمی و توانمندی‌های خوب واحد نجف آباد در بین دانشگاه‌های کشورگفت: از آنجایی که این طرح ورود نظام مندی به موضوعات و چالش‌های صنعت دارد میتواند نیاز و خواست صنایع را مرتفع نماید و شرکت ذوب آهن از این ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه استقبال می نماید و آن را راه گشای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در صنعت می‌داند.

وی با اشاره به فشارها و تحریم‌های موجود گفت: در شرایط کنونی همکاری و همراهی همه ارگان‌ها و افراد به ویژه قشر دانشگاهی و نخبه در پیشبرد اهداف کشور در تمامی بخش ها ضروری و لازم است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به حضور چهره‌های فعال علمی و علاقه‌مند به ارتباط صنعت و دانشگاه در این شرکت افزود: با شروع مسیر همکاری صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی با پشتوانه تفاهم نامه منعقده، شرکت ذوب آهن می‌تواند در هر زمینه‌ای که باعث تعالی سازی سازمان شود بدون هیچ محدودیتی از دانشگاه کمک بگیرد و از پروژه های دانشگاهی و رساله های دانشجویی در زمینه‌های مختلف استقبال می نماید.

در ابتدای این جلسه حمید منتظر القائم معاون پژوهش و فناوری واحد نجف آباد ضمن ارائه گزارش از وضعیت پیشرفت طرح پایش در ذوب‌آهن اصفهان گفت: با بررسی‌های میدانی انجام شده در صنعت ذوب آهن ۱۶ محور موضوعی استخراج و کارگروه های تخصصی برای استخراج موضوعات در این ۱۶ محور تشکیل شده است و در حال حاضر دبیرخانه مشترک طرح پایش با همکاری تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و روسای مراکز تحقیقاتی و مدیران و کارشناسان صنعت ذوب آهن تشکیل شده و تقسیم کار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009221

وب گردی

وب گردی