اعتماد مردم نسبت به نهادی دولتی کاهش یافته است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اعتماد مردم نسبت به نهادهای دولتی کاهش یافته است و برای افزایش و ترمیم این اعتماد باید تغییر رفتار بدهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمال عرف عصر امروز در دومین پنل نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور که با محوریت هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تحریم تنها عوامل بیرونی نیست بلکه هدف‌های اجتماعی دارد که این منطق در تمام دنیا مطرح است.

وی افزود: ایران در برجام به تمامی تعهدات خود جامعه عمل پوشاند در حالی که آمریکا زیر برجام زد و به تعهدات خود پابند نماند. از روز گذشته جمهوری اسلامی گام دوم در خصوص برجام برداشت.

عرف خاطرنشان کرد: باید استراتژی مقاومت را برای مردم مشهود کنیم و تاب آوری مردم را ارتقا دهیم. برای ارتقای تاب‌آوری مردم باید سازوکارها را تغییر دهیم. همچنین مدیریت بحران را به کار بگیریم که بخش عمده‌ای از آن در اختیار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بُعد دیگر، گفتمانی است، گفت: باید بر اساس یک چهارچوب کلی گفتمان شکل بگیرد. دانشگاه باید یک گفتمان کوتاه و مشروع را طراحی و به جامعه ارائه دهد.

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: بُعد سوم، رفتاری است. اعتماد مردم نسبت به نهادهای دولتی کاهش یافته است برای افزایش و ترمیم این اعتماد باید تغییر رفتار بدهیم.

عرف با اشاره به اینکه سال جاری سال برگزاری یکی از رویدادهای مهم کشور است، ادامه داد: امسال انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در بحث افزایش مشارکت جامعه در این رویداد تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه قدرت مشارکت اجتماعی در صندوق‌های رأی پدیدار می شود خاطرنشان کرد: با هم‌فکری دانشگاهیان و وزارت کشور باید تلاش کنیم میانگین مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش پیدا نکند. میانگین حضور مردم در ۱۰ سال اخیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۵ درصد است. برای قوی بودن صندوق انتخابات باید تلاش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020422

وب گردی

وب گردی