واحد‌های صنعتی کنار دانشگاه‌ها قرار گیرند/ جذب نخبگان به‌عنوان اعضای هیئت علمی به عهده بنیاد ملی نخبگان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تأمین نیاز‌های ما در شرایطی با کمک دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد که واحد‌های صنعتی درکنار دانشگاه‌ها قرار گیرند و درخواست کنند به آنها کمک شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش موثر دانشگاه‌ها در مقابله با تحریم‌ها گفت: تحریم‌هایی که انجام می شود نیاز‌ها و وابستگی‌های فنی ما به کشورهای دیگر است و به نظرم دانشگاه‌های ایران توان تامین این نیاز را دارند.

وی افزود: قطع وابستگی ما از کشورهای دیگر در شرایطی با کمک دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد که واحد‌های صنعتی و مراکزی که نیاز دارند، در کنار دانشگاه‌ها قرار گیرند و درخواست کنند تا به آنها کمک شود.

غلامی تصریح کرد: تعداد زیادی از قطعات صنعتی در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاهی ساخته می شود و حتی تعداد زیادی از این قطعات تحویل داده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در صنایع مختلف اثر حضور دانشگاه ها به چشم آمده و این فعالیت‌ها نشان از ظرفیت بالای دانشگاه‌هاست و به تدریج حضور دانشگاه‌ها به رفع نیاز‌های فنی در سطح مراکز تولیدی کشور کمک خواهد کرد.

وی درباره جذب نخبگان و استفاده از دانشجویان داخل کشور برای جذب هیئت علمی اظهار کرد: جذب نخبگان از دانشجویان یا فارغ التحصیلان داخلی و خارجی است. مسئولیت جذب دانشجویان به عهده بنیاد ملی نخبگان بوده که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

غلامی در خصوص کاهش سهمیه تعداد دانشجویان برای اعزام به مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا تصریح کرد: در جریان دقیق ماجرا نیستم و سازمان امور دانشجویان باید در این مورد پاسخ دهد؛ اما هر تیم یا دانشجویی که به این مسابقات اعزام می شود باید یک شرایط حداقلی از لحاظ توانایی‌ها و دوره تمرین داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020529

وب گردی

وب گردی