آمادگی اختصاص زیرساخت‌های آزمایشگاهی فناوری اطلاعات به بسیج مهندسین

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام آمادگی اختصاص زیرساخت‌های آزمایشگاهی به سازمان بسیج مهندسین خبر داد و گفت: نگاه بسیج کمک سازنده‌ای به بومی‌سازی تجهیزات شبکه خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وحید یزدانیان در نشست صمیمی با نمایندگان سازمان بسیج مهندسین و جمعی از مسئولان و مدیران پژوهشگاه که به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی از امضای تفاهم‌نامه همکاری فیمابین اظهار کرد: اجرای تفاهم‌نامه از امضای آن مهم‌تر است و ما آمادگی داریم تا زیرساخت‌های آزمایشگاهی را برای اقدام خوب و سازنده، بسیجی‌وار، در اختیار قرار دهیم.
وی با ارائه پیشنهادی در جهت تسریع نتیجه این نشست، تاکید کرد: در خصوص نقشه راه موردنظر برای تفاهم‌نامه، می‌توان یک نشست مشترک با حضور مدیران پژوهشگاه و نمایندگان صاحب‌نظر بسیج و به شکل پنلی و کاملاً چالشی برگزار کرد.
به گفته رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خروجی مفید و کابردی باید هدف اصلی نشست مذکور باشد و در پایان همان روز، نکات تفاهم‌نامه را با یکدیگر تبادل کنیم.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به ویژگی های بسیج مهندسین اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که غالب مجموعه‌ها دچار دیوان‌سالاری بوده و بسیاری از آنها به دنبال تجارت هستند، بسیج ویژگی‌های خوبی دارد زیرا مسائل را صرفاً به ابعاد مالی و انتفاعی در حوزه تخصصی محدود نمی‌کند و منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهد.
به گفته یزدانیان، نگاه بسیج در نقاطی متمرکز می‌شود که اکثر مجموعه‌ها به آن ورود نکرده و مغفول مانده است.

کارگروهی با عنوان صنعت الکترونیک و ارتباطات در بسیج مهندسین

سعید مهدیون، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ارتباطات نیز در بخش نخست این جلسه، به کارگروهی اشاره کرد که به تازگی تشکیل شده و گفت: این کارگروه با عنوان صنعت الکترونیک و ارتباطات در بسیج مهندسین تشکیل شده تا شرکت‌هایی که دنبال تفکرات ارزشی هستند را جمع‌آوری کند و تولید داخلی را تقویت بخشد.
اعلام آمادگی بسیج مهندسین برای بومی‌سازی تجهیزات شبکه
قاضی یکی دیگر از نمایندگان کارگروه صنعت الکترونیک و ارتباطات نیز در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه کارگروه صنعت از ۷۰ هزار نیروی بسیج مهندسین تشکیل شده است، عنوان کرد: در فضای موجود قابلیت‌های چشمگیری وجود دارد که طی بررسی‌های انجام شده و اطلاع از نیروهای بالقوه، به دنبال آن هستیم تا ضمن استفاده از نقشه راه پژوهشگاه، آنها را متمرکز کنیم.
وی از آمادگی کارگروه صنعت الکترونیک و ارتباطات برای بومی‌سازی تمام تجهیزات شبکه خبر داد و افزود: ما دنبال این هستیم تا با ایجاد برند در کشور، ضمن جلوگیری از سرخورده شدن نیروهای نخبه، منافع و مشکلات ملی و دانشی دو طرف تامین شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021118

وب گردی

وب گردی