دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارد/ تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد راه اندازی می شود

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از نگاه ویژه این دانشگاه به ورزش بانوان خبر داد و گفت: در تلاش برای راه‌اندازی رشته بسکتبال سه‌نفره هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمان، کمال جوانمرد در آیین اختتامیه مسابقات والیبال دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی که در کرمان برگزار شد، اظهار کرد: کاروان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سی‌امین دوره مسابقات یونیورسیاد توانست با کسب ۵ مدال طلا حدود ۷۵ درصد موفقیت کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کند.

وی افزود: از امروز در دانشگاه آزاد اسلامی آماده می‌شویم تا در سی و یکمین دوره مسابقات المپیک دانشجویان که در چین برگزار می‌شود با قدرت بیشتری حضور پیدا کنیم.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۷۰ مسابقه را در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهیم کرد که بخش عمده‌ای از آنها در قسمت خواهران رخ خواهد داد.

جوانمرد با تأکید بر نقش ویژه خواهران در حوزه ورزش کشور تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و معتقدیم یکی از رسمی‌ترین و اصلی‌ترین تفریحات خانم‌های کشور به ورزش اختصاص دارد.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سال گذشته در لیگ برتر بسکتبال حضور داشتیم که به مقام قهرمانی کشور دست یافتیم و امیدواریم در صورت مهیاشدن شرایط از طرف فدراسیون بتوانیم مجدداً در این لیگ حضور پررنگ تری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در کنار توجه خاصی که به رشته بسکتبال داریم، بخش عمده‌ای از تلاش و توان خود را در راه‌اندازی و موفقیت در رشته بسکتبال سه‌نفره اختصاص داده‌ایم.

جوانمرد حوزه ورزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را سرشار از استعدادهای مختلف برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش بسکتبال کشور مسابقات بسکتبال سه‌نفره در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد که در سایت رسمی کنفدراسیون رسمی آسیا برنامه این دوره از مسابقات ثبت شده است.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات بسکتبال سه‌نفره آسیایی سال جاری که در چین تایپه برگزار شد به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و مجوز ورود به مسابقات لیگ جهانی را از آن خود کرد.

وی با تأکید بر اینکه با تمام اعتقاد در دانشگاه آزاد اسلامی ورزش را به عنوان ارزش می‌نگریم، اظهار کرد: در زمینه توجه به ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان برنامه‌ریزی خواهیم کرد و در این بین توجه ویژه ما به ورزش خواهران خواهد بود.

جوانمرد با اشاره به این موضوع که مادران نقش بی بدیلی در تربیت نسلی متخصص و متعهد دارند، خاطرنشان کرد: تربیت نسل آینده و به‌خصوص پرورش مادرانی شاداب و سرزنده یکی از اهداف مهم ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی است؛ چراکه معتقدیم ستون خانواده‌های ایرانی را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021155

وب گردی

وب گردی