پورمختار: انتخابات شورایاری ها در قانون جایگاهی ندارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه چیزی در قانون به عنوان شورایاری‌ها وجود ندارد و نباید انتخابات آن برگزار شود، گفت: ورود سازمان بازرسی کل کشور و اعلام غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری ها صحیح است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها گفت: رئیس سازمان بازرسی بارها در این باره صحبت کرده و در نامه‌های متعدد به دستگاه‌های دولتی و سران قوا غیرقانونی بودن آن متذکر شده است.

وی افزود: در قانون چیزی به عنوان شورایاری وجود ندارد و بر همین مبنا اگر در دوره‌ای انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده است به دلیل غفلت صورت گرفته است. بی‌توجهی شده و یا حساسیتی در این مورد وجود نداشته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: برای من سؤال است که موضوع شورایاری‌ها چه صیغه‌ای است و کجای قانون وجود دارد این در حالی است که در مورد برگزاری انتخابات شوراها چنین چیزی نیست ودر آنجا علی‌البدل وجود دارد و هر کسی از حد نصاب لازم رای کمتری بیاورد بین 3 تا 7 نفر بر اساس تعداد اصلی شوراها انتخاب خواهد شد.

پورمختار گفت: چیزی به عنوان شورایاری‌ها در قانون وجود ندارد. لذا نباید این انتخابات برگزار شود و ورود سازمان بازرسی کل کشور قانونی و صحیح است.

وی تصریح کرد: وقتی کلیات برگزاری انتخاب شورایاری‌ها غیرقانونی است صحبت از جزئیات و حتی نحوه تائید صلاحیت این افراد که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ابهامات و ایرادات در مورد تائید صلاحیت نامزدهای شورایاری‌ها مشخص نیست و اینکه آن فرد از نظر اجتماعی و کیفری و حقوقی و رفتارهای شخصی چه سابقه‌ای دارد اصلا مشخص نیست و چون از جایی استعلام لازم صورت نمی‌گیرد طبیعتا بر اساس شناخت و معرفی تائید صلاحیت‌ها صورت می‌گیرد و وقتی کلیات آن غیرقانونی است قطعا صحبت از جزئیات هم خنده‌دار است.

منبع : فارس

کد خبر: 1022049

وب گردی

وب گردی