تغییرات اساسی مالیات، یارانه و نفت در اصلاح ساختار بودجه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بسیاری از موضوعات مختلف مانند مالیات، تامین اجتماعی، یارانه و نفت در اصلاح ساختار بودجه بسیار تغییر خواهند کرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غیرعلنی بودن جلسات برای بررسی اصلاح ساختار بودجه جریان خاصی نداشت و در واقع راهبردها را تعیین کردیم چراکه یک سری قوانین، موارد را تغییر می داد.

وی افزود: تا قبل از تغییر و اصلاح نباید این موارد بیان بشود و برای همین جلسات غیر علنی برای بررسی اصلاح ساختار بودجه برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: سیاست‌های راهبردی ۱۰ محور مشخص دارد که یک سری پروژه‌های زیاد زیر مجموعه آن است که در این قوانین و مقررات باید اصلاح شود و ضمن آن رفتارهای دستگاهها باید تغییر کند لذا تا این موضوع نهایی نشود به صورت غیرعلنی مباحث انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده است اصلاح ساختار بودجه در سال ۹۹ اجرایی و عملیاتی خواهد شد این تاچه حد صحت خواهد داشت، گفت: در برنامه دولت و در واقع سازمان برنامه و بودجه سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص شده است و قاعدتا باید از سال ۹۸ اصلاح ساختار بودجه آغاز و عملیاتی شود.

تاجگردون همچنین عنوان کرد: برخی برنامه‌ها که میان مدت است در سال ۹۹ و سایر برنامه بلند مدت نیز طی چند سال باید عملیاتی شود لذا اصلاح ساختار اقتصادی اساسی است و بسیاری از موضوعات مختلف مانند مالیات، تامین اجتماعی، یارانه بودجه و نفت نیز بسیار تغییر خواهند کرد.

وی به در پاسخ به این سوال که در چه بازه زمانی کدام برنامه‌ها برای اصلاح ساختار بودجه عملیاتی و اجرا خواهد شد، گفت هیچ کدام از اینها مشخص نیست که بگوییم برنامه بلند مدت مثلا در فلان سال اجرای خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در جلسات پیشنهاداتی برای اصلاح ساختار بودجه دادند و دولت آن را پرزنت کرده است، لذا وقتی دولت آن را نهایی کرد؛ یک سری را خود دولت اصلاح و یک سری دیگر نیز بالا دست یعنی در سیاست‌های کلی اصلاح برخی نیز در قوانین باید اصلاح شود، بنابراین نی‌توان گفت که چه زمانی آغاز اجرایی خواهد شد.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: اگر دولت بخواهد بعضی از اصلاحات اصلاح ارز یارانه ای، بودجه و این موارد را اجرا کند، از امسال باید شروع کند.

فارس

کد خبر: 1022587

وب گردی

وب گردی