چهارهزار شعبه‌ اخذ رأی در انتخابات مجلس برای استان تهران اختصاص می‌یابد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: برای انتخابات مجلس در استان تهران پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شعبه‌های اخذ رأی به چهار هزار شعبه برسد؛ البته تعداد دقیق پس از تشکیل هیأت اجرایی مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، شکرالله حسن بیگی رئیس ستادانتخابات استان تهران، با اشاره به این موضوع که انتخابات تهران متفاوت از دیگر شهرهاست، اظهار داشت: در دوره های گذشته 3500 شعبه اخذ رأی در تهران بود، در این دوره برای انتخابات مجلس پیش بینی می کنیم که این رقم به بیش از چهارهزار شعبه اخذ رأی افزایش یابد. البته هیأت اجرایی باید تشکیل شود تا نظر قطعی خود را ارائه کند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه ها در ایام انتخابات، شمارش آرا و اعلام نتایج است؛ چراکه برای تحقق این مرحله سه روز زمان برده می شود.گاهی اوقات شاهد هستیم که شمارش تقریبا در کل کشور به اتمام می رسد، اما همچنان در تهران درگیر شمارش هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به انتخابات شورایاری ها که به شکل تمام الکترونیک برگزار شد، گفت: انتخابات تمام الکترونیک شورایاری ها، می تواند نمونه خوبی باشد و اگر هیأت نظارت شورای نگهبان قبول کند و با وزارت کشور به توافق برسند، انتخابات مجلس تهران را به شکل تمام الکترونیک برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر این توافق حاصل شود، در انتخابات مجلس تهران بطور متوسط تا یک ساعت بعد از انتخابات، نتایج را اعلام می کنیم ودیگر نیازی به وقت، سرمایه و انرژی بسیار نیست و به راحتی می توانیم نتایج را اعلام کنیم.

حسن بیگی اظهار داشت: شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری به نسبت انتخابات مجلس آسان تر است؛ چراکه در شمارش انتخابات مجلس با نزدیک به دو هزار کاندیدا روبرو هستیم اما این تعداد در انتخابات ریاست جمهوری اندک است. امیدواریم انتخابات مجلس هم به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دو مرحله رأی دادن و شمارش آراء به صورت الکترونیکی نیست و الباقی مراحل به صورت الکترونیکی برگزار می شود. یعنی از 25 فرآیند انتخابات تنها دو مرحله آخر آن به صورت الکترونیکی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به روند الکترونیکی شدن انتخابات مجلس گفت: نام رأی دهنده به هنگام انتخابات مجلس، در سامانه ثبت و سپس کد ملی فرد استعلام می شود. فرم ها به شکل الکترونیکی خواهد بود. مرحله اخر رأی دادن و اعلام نتایج به صورت الکترونیکی نیست و این امر مستلزم امکانات مورد نیاز است که باید توسط وزارت کشور فراهم شود و در نهایت مورد قبول و تأیید شورای نگهبان باشد.

حسن بیگی با اشاره به این موضوع که 508 هزار نفر در انتخابات شورایاری ها شرکت کرده اند، گفت: البته در انتخابات شورایاری ها مسئولیتی نداشته ام اما براساس اعلام نتایج این انتخابات کاملا موفقیت آمیز بود.

کد خبر: 1023665

وب گردی

وب گردی