جامعه دانشگاهی باید عدالت را به مطالبه و گفتمان تبدیل کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزگفت: جامعه دانشگاهی و علمی وظیفه دارند عدالت و عدالت خواهی را تبیین و تبدیل به مطالبه و گفتمان کنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از تبریز عزیز جوانپور زئیس واحد تبریز صبح امروز در همایش عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: خوشبختانه دبیرخانه دائمی مشروطه پژوهی از سال گذشته در واحد تبریز شروع به کار کرد و محققین و پژوهشگران از دانشگاه‌های مختلف با حضور در این دبیرخانه دائمی فعالیتهای پژوهشی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در طول سال برای اجرا در این دبیرخانه پیش بینی شده است گفت: یکی از مهمترین این برنامه ها برگزاری همایش علمی در سالروز صدور فرمان مشروطیت در 14 مرداد هرسال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: امروز این همایش علمی با محوریت عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی با همکاری و مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 4 عنوان مقاله برتر این همایش امروز در سالن شهریار دانشگاه ارائه می شود گفت: در پی انتشار فراخوان همایش بیش از ۱۴۰ عنوان مقاله، مرتبط با محورهای همایش به دبیرخانه دائمی مشروطه پژوهی ارسال شده بود که پس از بررسی توسط اعضای کمیته علمی ۳۶ مقاله انتخاب گردید که در کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ رسیده و در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهند شد.

رئیس دبیرخانه دایمی مشروطه پژوهشی به اهمیت موضوع عدالت تاکید کرد و گفت: عدالت خواهی از مهمترین مطالبات نهضت مشروطه بوده و امروز هم در بیانیه گام دوم انقلاب جزو مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای تحقق عدالت واقعی است گفت: عدالت هدف غایی انبیای الهی است و عدالت واقعی روزی محقق خواهد شد که حضرت حجت قیام فرمایند و بشریت به آرزوی خود دست یابد.

رئیس همایش عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان از مردم عذرخواهی می‌کنند که متاسفانه عدالت و عدالت خواهی در جامعه اسلامی ما در ۴۰ سال گذشته به طور کامل محقق نشده است و راه زیادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب داریم.

جوانپور در خانمه ضمن قدردانی از کمیته اجرایی و علمی همایش گفت: جامعه دانشگاهی و علمی وظیفه دارند عدالت و عدالت خواهی را تبیین و تبدیل به مطالبه وگفتمان کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023814

وب گردی

وب گردی