نخستین دوره تخصصی طراحی و تجویز بازی‌های اصلاحی برای کودکان برگزار شد

پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی نخستین دوره تخصصی طراحی و تجویز بازی‌های اصلاحی را برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، نخستین دوره تخصصی طراحی و تجویز بازی‌های اصلاحی برای کودکان با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، مربیان و دانشجویان رشته تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی برگزار شد. دکتر حامد عباسی عضو هیات علمی پژوهشگاه، مدیر و مدرس برگزاری این دوره اظهار کرد: در این دوره وضعیت‌های بدنی صحیح و تمرینات اصلاحی در قالب بازی‌های حرکتی هدفمند برای کودکان ارائه شد.

وی افزود: متأسفانه سطح سواد قامتی در جامعه بالا نیست و عدم آگاهی از وضعیت‌های صحیح بدنی موجب می‌شود تا افراد از آثار منفی ناشی از وضعیت‌های بدنی غلط که به‌صورت تدریجی عواقب خود را نمایان می‌کند، آگاه نباشند. ازاین‌رو در دوره مذکور تلاش شد تا با تأکید بر آموزش وضعیت‌های بدنی صحیح در قالب بازی‌های هدفمند اصلاحی بتوان عادات صحیح حرکتی را با رویکردی پیشگیرانه به کودکان آموزش داد.

سرفصل‌های نخستین دوره بازی‌های اصلاحی برای کودکان شامل ارزیابی قامت، انحرافات قامتی تکاملی در کودکان، اصول و ملاحظات طراحی بازی‌های اصلاحی در کودکان و طراحی بازی‌های اصلاحی برای ناهنجاری‌های قامتی بود که طی دو روز به‌صورت تئوری و عمدتاً عملی با مشارکت فعال فراگیران پی گرفته شد.

شایان ذکر است دومین دوره تخصصی طراحی و تجویز بازی‌های اصلاحی برای کودکان مهر ماه 98 توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023833

وب گردی

وب گردی