بودجه درمان بنیادشهید یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کسری دارد

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر بودجه درمان بنیادشهید و امور ایثارگران یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کسری دارد، این در حالی است که باید امسال سه هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه می شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، منصور میرمرادی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ها در آستانه روز خبرنگار ۱۷ مرداد گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کل بودجه سال ۹۸ بنیاد شهید است که ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای حقوق هزینه می شود و تنها یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن باقی می ماند که برای درمان هزینه می شود که با این اوصاف بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان کم داریم.

وی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی بنیادشهید در سال ۹۸ در مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در نهایت مجلس شورای اسلامی ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تصویب کرد و در سازمان برنامه و بودجه هم سه درصد آن کم شد که کل اعتبارات این نهاد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و این مبلغ به بنیادشهید ابلاغ شد.

۱۵۰ هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند که ۴۴ هزار نفر از آنها تحت پوشش خدمات حق پرستاری هستند

وی به برخی از تعهدات بنیادشهید در حوزه درمان از جمله توجه به والدین شهدا اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند که ۴۴ هزار نفر از آنها تحت پوشش خدمات حق پرستاری هستند.

میرمرادی ادامه داد: در فرایند بیمه تکمیلی خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان امسال ۴۰۰ میلیارد تومان از سایر منابع بنیادشهید هزینه شده ست، اما باید دولت آن را تامین می کرد که معتقدیم شاید حدود و انتظاراتی که خانواده های شهدا و ایثارگران دارند را با شرایط فعلی نتوانیم برطرف کنیم اما با این وجود برای درمان ایثارگران تا مرداد ماه پارسال هیچ مشکلی نداشتیم.

اکنون بنیادشهید هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است

وی اضافه کرد: سرانه هر ماه درمان ایثارگران ۲۵۰ میلیارد تومان است که پارسال معوقات بنیادشهید به ۷۵۰ میلیارد تومان رسید و طبق جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم هزینه های درمانی در بهمن، اسفند و فروردین پراخت شد اما از اردیبهشت به بعد آن تاکنون پرداخت نشده است که در روزهای اخیر ۱۴۵ میلیارد تومان به بنیادشهید داده شد که به بیمه دی دادیم.

به گفته وی اکنون بنیادشهید هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است و معتقد است که همه برای درمان ایثارگران دغدغه دارند و حتی برای جبران این هزینه ها رئیس بنیادشهید از رهبر معظم انقلاب اذن دریافت کرده اند که بخشی از دارایی های این نهاد را به فروش برساند و حتی دارایی های بنیادشهید به اندازه ای نیست که جوابگو باشد.

وی مساله درمان را یکی از اولویت های مهم بنیادشهید دانست و گفت: تلاش می کنیم این مشکلات را حل کنیم. اما مجلس شورای اسلامی که قرار بود ۵۰۰ میلیارد تومان از این سرانه درمان را به بنیادشهید بدهد تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن را داده است که امیدواریم بودجه سال ۹۹ به شکلی باشد که خدمات را تعریف کرده ایم.

وی گفت: هیچ خدمتی از ایثارگران در حوزه درمان کم نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023862

وب گردی

وب گردی