دانشگاه آزاد اسلامی شبکه‌ای دانشگاهی، کارآفرین و اجتماعی است

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به جرأت می‌توان گفت تنها دانشگاهی که در کشور ظرفیت تبدیل شدن به دانشگاهی با تمامی ظرفیت‌ها و ماموریت‌های آموزش محور و پژوهش محور را دارد، دانشگاه آزاد است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمان، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمی با کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که در واحد کرمان برگزار شد، با بیان اینکه امروز شاهد افتخار آفرینی دانشمندان و جوانان این مرز و بوم در تمام عرصه‌های علم و فناوری در سطح جهان هستیم، افزود: به برکت وجود انقلاب اسلامی و توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی کشور توانستیم در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تربیت نیروهایی متخصص در تراز بالای جهانی بپردازیم و همین موضوع سبب پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی در همه زمینه‌ها شده است.

طهماسب کاظمی تصریح کرد: تلاش‌های بی‌دریغ همکاران ما در دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب نیز زمینه ساز رشد و شکوفایی علمی کشور حتی در دورترین و محروم‌ترین مناطق شده است.

وی افزود: زیرساخت‌ها، امکانات قابل توجه و سازوکارهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته‌ است در حال حاضر در مقایسه با دانشگاه‌های برتر کشور اوضاع بهتری را به نمایش می‌گذارد.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌های علمی و آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی مایه افتخار جمهوری اسلامی است و این موضوع حاصل تلاش نزدیک به چهار دهه فعالیت و تلاش مداوم خانواده این دانشگاه است.

طهماسب کاظمی با تأکید بر کاهش نرخ رشد جمعیت دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: باید انعطاف‌پذیری لازم در نظام تربیت نیروی انسانی کشور در راستای تناسب تخصص، مهارت، دانش و علم فارغ التحصیلان در مقایسه با بازار کار و شرایط اجتماعی که زمینه ساز اعتماد خانواده ها به حوزه آموزش عالی کشور است را بیش از گذشته رعایت کنیم.

وی گفت: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری مستمر ایشان در حوزه علم و فناوری و توسعه آموزش عالی، شاهد رشد گسترده این حوزه هستیم و در قیاس با کشورهای مختلف دنیا یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های دانشگاهی را داریم.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از علوم در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و تربیت فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی یکی از بالاترین رتبه‌های دنیا را از آن خود کرده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر در تمامی رشته‌های علمی به هیچ کشوری در دنیا متکی نیستیم که این موضوع مهم را بزرگ‌ترین برکت انقلاب اسلامی می‌دانیم و معتقدیم باید از این ظرفیت بزرگ دانشگاه به خوبی بهره‌برداری کنیم.

طهماسب کاظمی افزود: دانشگاه‌های پژوهش محور، کارآفرین و نسل چهارم در دنیای کنونی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و شاهد شکل گیری و توسعه دانشگاه‌های شبکه‌ای مبتنی بر رفع نیازهای مردم هستیم.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی زیرساخت‌های عظیم این دانشگاه را بی‌نظیر دانست و افزود: به جرأت می‌توان گفت تنها دانشگاهی که در کشور ظرفیت حفظ کارکردهای آموزشی و تبدیل شدن به دانشگاه شبکه ای را دارد، دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: سیاست‌ها و راهبردهای دانشگاه در راستای تاکیدات رئیس محترم هیات موسس و امنا آقای دکتر ولایتی و رئیس دانشگاه دکتر طهرانچی مبتنی بر ایجاد شبکه دانشگاهی در راستای خروج از کارکرد منحصر به فرد آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی و ورود به کارکردهای دیگر دانشگاه ها مبتنی به رفع مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است.

طهماسب کاظمی و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در ابتدای این مراسم به با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با آرمان‌های رفیع شهدا و امام راحل(ره) تجدید میثاق کرد.

در پایان این مراسم طهماسب کاظمی از آزمایشگاه‌های آموزشی و آزمایشگاه‌های همکار ساها بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023869

وب گردی

وب گردی