«سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در قلب و عروق» عنوان سمپوزیومی است که با برگزاری آن زمینه آشنایی و توسعه فعالیت‌های به روز در این حوزه فراهم می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چهارمین سمپوزیوم «سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در قلب و عروق» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

آشنایی با تازه‌ترین موضوعات و فناوری‌های این حوزه هدفی است که این رویداد دنبال می‌کند. همچنین کارآزمایی‌های بالینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حوزه قلب و عروق، تجاری سازی محصولات سلولی و پزشکی بازساختی در قلب و عروق، دورنما و چالش‌های کاربرد مهندسی بافت در پزشکی بازساختی قلب و عروق، زیست مواد در سلول درمانی و مهندسی بافت قلب، الکتروفیزیولوژی و ضربان سازهای بیولوژیک و ژن درمانی، دستورزی‌های ژنتیکی و ویرایش ژنوم در قلب و عروق چالش‌ها و دورنمای بالینی محورهای این سمپوزیوم است.

این سمپوزیوم با گردهمایی فعالان این حوزه سعی دارد گسترش فعالیت‌ها در این حوزه را ایجاد کند تا فعالان حوزه قلب و عروق با توجه به سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی زمینه توسعه آن را در کشور فراهم کنند. چهارمین دوره از سمپوزیوم «سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در قلب و عروق» چهارم مهرماه با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یزد برگزار می‌شود تا زمینه گسترش این دانش در همه استان‌ها فراهم می‌شود.

درباره اهمیت برگزاری این رویداد نیز باید گفت: سکته قلبی یکی از امراض شایع در این حوزه است که پس از آن حتی با وجود سلول‌های بنیادی در این ارگان قلب نمی‌تواند به شرایط قبل بازگردد. دانش سلول‌های بنیادی یکی از حوزه‌هایی است که در این موضوع به کمک می‌آید. البته علاوه بر آن مهندسی بافت حوزه دیگری است که با تکیه بر ترکیب سه مؤلفة سلول، فاکتورهای رشد و زیست مواد مناسب، به عنوان یکی از روش‌های جایگزین پیوند بافت و عضو در سال‌های اخیر توسعه یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024681

وب گردی

وب گردی