قدردانی از جوان گرایی آیت الله رئیسی/ارجاع ناعادلانه پروانه‌های کارشناسی به کارشناس رسمی

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: ارجاع ناعادلانه پروانه های کارشناسی به کارشناس رسمی مشکل ساز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن تشکر از اقدامات تحول آمیز در این استان گفت‌: حضور رزم در دادگستری استان به واسطه فعالیت ها وسوابق وی مایه خیر و برکت برای استان محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: مسئله ارجاع غیر عادلانه پروانه های کارشناسی به کارشناس رسمی مشکل زا بوده و است که الحمدالله در مرکز وکلا این مشکل درحال رفع شدن است.

بهادری جهرمی افزود: ارجاع هوشمند کارشناسی از طریق سامانه می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی گفت: وکلا و کارشناسان این مرکز جزو خانواده قوه قضائیه محسوب می شود که این مسئله باعث می‌شود انتظار از آنان نسبت به نهادهای موازی بیشتر باشد.

محمد رزم رئیس دادگستری استان ایلام نیز از جوان گرایی آیت‌الله رئیسی پیرامون مدیریت مرکز وکلای قوه قضاییه تقدیر کرد و آن را مایه خیر و برکت دانست.

وی به اهمیت استراتژیک و جغرافیای استان ایلام پرداخت و گفت: این استان علیرغم محرومیت های شدید آن، آوازه دار رشادت در زمان جنگ بود.

رئیس دادگستری استان ایلام در ادامه از تلاش و عملکرد مرکز وکلا و مرکز کارشناسان رسمی تجلیل کرد و گفت: وکلای معاضدتی مرکز وکلا در دادگستری استان موجب افزایش رضایت مردم از دستگاه قضایی در استان شده است.

وی بر شرایط طرح ها و لوایح مربوط به وکلا درمجلس اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های بین مرکز وکلای قوه قضائیه، کانون وکلا، مرکز پژوهش های مجلس و معاونت حقوقی قوه قضائیه می توان طرحی به نفع جامعه وکلا به تصویب رساند.

رئیس دادگستری استان ایلام ، جوان گرایی آیت الله رئیسی درحوزه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده را موجب تقویت این مرکز دانست.

رزم همچنین به ارتقا جایگاه وکلا اشاره کرد و قول حمایت از برنامه های آموزش های ضمن خدمت برای وکلای مرکز داد.

وی با بیان اینکه فعالیت هیچ وکیلی نباید منجر به تضعیف نظام شود، به مصوبات جلسات قبلی دادگستری و مرکز وکلا و مرکز کارشناسان رسمی اشاره کرد و گفت: دادگستری تمام توان خودرا برای حمایت از این دو مرکز به کار گرفته واین مصوبات را رعایت کرده است.

رزم از مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به جهت تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده نیز تجلیل کرد و گفت: این اقدام مرحوم شاهرودی تحولی در اشتغال زایی جوانان حقوقدان و دسترسی مردم به این خدمات ایجاد کرد.

در پایان مراسم همچنین از سرهنگ شفیعی، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان ایلام نیز تجلیل و تشکر به عمل آمد.

میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1025416

وب گردی

وب گردی