تعرفه پزشکی در ایران یک دهم افغانستان و عراق است/دولت باید برای جامعه پزشکی یارانه اختصاص دهد

 رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه تعرفه پزشکی در ایران یک دهم افغانستان و عراق است، گفت: ۷۰ درصد درآمد پزشکان در بخش دولتی برای اداره بیمارستان‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر محمد رازی، متخصص ارتوپدی و رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: مدتی است که در فضای مجازی و رسانه ملی به موضوع مالیات پزشکان و مساله کارتخوان دامن زده شده و به نظرم طرح چنین مسائل کوچک و پیش پا افتاده سرپوش گذاشتن بر روی مسائل بزرگتر است.
وی افزود: در تقسیم بندی های کشوری حوزه پزشکی جزء امور خدماتی تعریف شده بنابراین باید مثل سایر کالاهای اساسی و خدماتی، توسط دولت به جامعه پزشکی یارانه پرداخت شود و به نظرم دولت بدهی چهل ساله به پزشکان دارد.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: دولت ابتدا باید به جامعه پزشکی یارانه پرداخت کند و پس از آن از پزشکان طلب مالیات داشته باشد.
دکتر رازی در ادامه به تعرفه خدمات پزشکی اشاره کرد وگفت: تعرفه پزشکی در ایران یک دهم تعرفه پزشکی کشورهای اطراف همچون افغانستان و عراق است و بر این اساس هم دریافت مالیات از جامعه پزشکی روا نیست و با منطق و عقل سازگاری ندارد.

تعرفه پزشکی در ایران یک دهم تعرفه پزشکی کشورهای اطراف همچون افغانستان و عراق است و بر این اساس هم دریافت مالیات از جامعه پزشکی روا نیست و با منطق و عقل سازگاری ندارد


وی گفت: مجلس، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید طلب نه دهم مابه‌التفاوت تعرفه پزشکی را به جامعه پزشکی پرداخت کنند و بعد از آن به روش‌های مختلف همچون تصاعدی و پلکانی و ....طلب مالیات کنند.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: وضعیت پزشکان در بخش دولتی نامناسب‌تر است و تعرفه پزشکان در بخش دولتی یک پنجم خصوصی است و بخش خصوصی هم که یک دهم تعرفه کشورهای اطراف را دارد.
رازی تاکید کرد: با این وضعیت باید خجالت بکشیم که برای پزشکان که در امر مهم پیشگیری و درمان مردم زحمت می‌کشند تعرفه‌های نامناسب تعریف کرده‌اند و این مسئله به معنای اهمیت ندادن و بی توجهی به سلامت جامعه است.
وی گفت: البته همین تعرفه بخش دولتی که یک پنجم تعرفه بخش خصوصی است تنها ۳۰ درصد آن به پزشکان تعلق می‌گیرد و ۷۰ درصد بقیه به عنوان درآمد بیمارستان خرج می‌شود و در واقع پزشکان برده بخش دولتی هستند و ۷۰ درصد در‌آمد خود را آنهم با این تعرفه پایین باید برای چرخاندن چرخ بیمارستان اختصاص ‌دهند و این ظلم بزرگی در قرن ۲۱ به پزشکان به شمار می‌رود.
این متخصص ارتوپدی گفت: جالب اینکه از همین ۳۰ درصد درآمد پزشکان در بخش دولتی، مالیات هم کسر می‌شود.
وی درباره کارت‌خوان جدیدی که برای پزشکان اختصاص داده شده است، گفت: بسیاری از پزشکان از جمله بنده به محض اینکه کارت‌ خوان که پوز نام داشت وارد کشور شد در مطب نصب و مورد استفاده قرار دادیم و این مسئله هم برای حفظ رفاه حال بیماران بود و هم اینکه مطب جای نقل و انتقال وجه نیست و امنیت پزشکان را به مخاطره می‌اندازد.

جالب اینکه از همین ۳۰ درصد درآمد پزشکان در بخش دولتی، مالیات هم کسر می‌شود


وی تصریح کرد: کارت‌خوان‌های جدیدی که در رسانه ملی تبلیغ شده و قرار است خرید آن به پزشکان تحمیل شود، معلوم نیست از کجا آمده و به چه منظور قرار است مورد استفاده قرار گیرد و چرا باید پزشکان اولین قشری باشند که از این کارخوان‌ها باید استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025514

وب گردی

وب گردی