سنجش سلامت ۸۷۰ هزار کلاس اولی/ مهلت غربالگری نوآموزان تا ۳۱ شهریور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا تاریخ ۲۵ مرداد ۹۸، تعداد ۸۷۰ هزار و ۷۶۴ نفر نوبت‌گیری کردند که تاکنون ارزیابی ۷۸۳ هزار و ۴۰۰ نوآموز تمام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره آمار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا تاریخ ۲۵ مرداد ۹۸، تعداد ۸۷۰ هزار و ۷۶۴ نفر نوبت‌گیری کردند که ارزیابی ۷۸۳ هزار و ۴۰۰ نفر تمام شده است.

وی با بیان اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار نوآموز در نوبت سنجش قرار دارند، افزود: حدود ۳۸۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی سال گذشته غربالگری شدند که با این ۸۷۰ هزار نفر، حدود ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر می‌مانند و این نوآموزان در شهریور مراجعه می‌کنند که به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر که هدف‌گذاری کردیم، خواهیم رسید.

قدمی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم خانواده‌ها از آخرین لحظات استفاده کنند، گفت: خانواده‌ها تا ۳۱ شهریور فرصت دارند که برای سنجش مراجعه کنند و ارائه برگه سنجش برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس الزامی است.

وی تصریح کرد: در مدرسه‌ای که دانش‌آموز کلاس اولی بدون برگه سنجش ثبت‌نام شود، تخلف مدیر صورت گرفته است و برخورد می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به دلنگرانی‌های والدینی که فرزندان‌شان دچار مشکل، تشخیص داده می‌شوند، افزود: برخی والدین در چنین شرایطی، فرزندان‌شان را سر کلاس می‌برند بدون اینکه ثبت‌نام کرده باشند که تخلف است و در این راستا برای اینکه به خانواده‌ها مشاوره دهیم، طرحی را اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: در این طرح که ۲ میلیارد تومان برای‌ ما هزینه برداشت، در هر پایگاه یک مشاور گذاشتیم که خانواده‌ها را راهنمایی کند.

قدمی درباره سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی، گفت: در پیش‌دبستانی‌، نوبت‌گیری ۱۴۹ هزار و ۱۹۰ نفر در کشور انجام شده است که ۱۱۱ هزار و ۷۹۲ نفر غربالگری شدند؛ در سال گذشته ۳۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی غربالگری شدند که آمار امسال تاکنون ۵۰ درصد پارسال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور داریم که ۷۸ هزار نفر در مدارس خاص تحصیل کرده و مابقی در سیستم فراگیر درس می‌خوانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره جهش تحصیلی هم گفت: در نوبت‌گیری جهش تحصیلی ۱۰ هزار و ۴۰۵ نفر درخواست کردند که تا سال گذشته ۹ هزار نفر شرکت کردند و نشان می‌دهد تمایل به جهش بیشتر شده است و تاکنون ۱۰۸۲ نفر در تست تخصصی جهش شرکت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025634

وب گردی

وب گردی