چرایی  کمبود داروهای روانپزشکی

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با ارایه توضیحاتی در خصوص دلایل کمبود داروی روانپزشکی گفت: مشکل کمبود این داروها تا پایان شهریور ماه برطرف می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در رابطه با کمبود داروهای روانپزشکی برای بیمارانی که مشکلات روانی دارند گفت: داروهای مختلف به‌طور دوره‌ای ممکن است دچار کمبود مقطعی شوند که ممکن است به‌علت کمبود مواد اولیه و... باشد ولی ما با تولیدهای مختلفی که در شرکت‌ها صورت می‌گیرد پیش‌بینی می‌شود تا ۹ ماه آینده تولید این داروهای خاص را می‌توانیم تامین کنیم.

وی افزود: از بین تمام داروها تقریباً ۲ مورد به داروهای روانپزشکی برمی‌گردد که عمده مشکل این حوزه اختلال در ارسال ارز و ورود مواد اولیه‌ بوده است.

جهانپور افزود: در حال حاضر برای برخی داروها واردات فوریتی در دستور کار قرار گرفته است تا داروها برای بیماران تامین میان مدت شود. تا آخر شهریور ماه، در حوزه تخصصی داروهای روان پزشکی ورود مواد اولیه و ثبت سفارشات و... صورت می‌گیرد و حتی پیش‌بینی ذخیره سازی تا ۹ ماه آینده انجام شود.

وی در رابطه با خود تحریمی از طریق شرکت‌های دارویی افزود: برخی داروهایی که تولید داخلشان با تاخیر صورت گیرد، اقدام به واردات برند خارجی خواهیم کرد و با قیمت ۵۰ برابر بیشتر هم حتی تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تمهیداتی برای این مواقع اضطرار داشته باشیم گفت: این مشکلات از طریق قرارگاه تامین دارو و تجهیزات و هم مستقیما از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در برنامه رادیویی «‌ تهران کلینیک» در خصوص تولید داروهای داخلی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۶۷ درصد ماده اولیه داروها در کشور تامین می‌شود و ما این مقدار را تا ۸۵ درصد هم افزایش خواهیم داد. تحریم به جای اینکه تهدیدی برای ما باشد به فرصتی تبدیل شده که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و اساتید از فناوری داخلی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025729

وب گردی

وب گردی