داروهای زیستی ایرانی به دروازه‌های جهانی رسید

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری با تأکید بر اینکه داروهای زیستی ایرانی به دروازه‌های جهانی رسیده است، گفت: درمان بیماران دیگر کشورها با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در نشست ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی بر کسب رتبه نخست شرکت‌های دانش بنیان زیستی ایران در بین دیگر شرکت‌ها گفت: ۵۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش بنیان و۶۰ درصد صادرات دانش‌بنیان کشور مربوط به حوزه زیست فناوری است. این موضوع نشان می‌دهد ایران در این حوزه رشد بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: ایران در حوزه بیوتکنولوژی به خصوص در زمینه پزشکی رشد خوبی دارد و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که علاوه بر تامین نیازهای داخل، اقدام به صادرات داروهای بیوتکنولوژی به خارج از کشور می‌کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روسیه، عراق، سوریه، پاکستان، مالزی و ترکیه را مهم‌ترین مشتری‌های داروهای زیستی ایرانی دانست و گفت: انتقال دانش بیوتکنولوژی این داروها به کشور آرژانتین نیز در حال شکل‌گیری است.
قانعی همچنین تصریح کرد: حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش تولیدات محصولات بیوتکنولوژی کشور است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این رقم افزایش یابد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: صنعت زیست‌فناوری صنعتی ارزش‌آفرین است و توجه به تمام زوایای آن راهگشای توسعه اقتصادی است. به طور مثال در این حوزه بخش‌های مختلفی چون جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت‌های زیستی و غیره هم وجود دارد که توسعه آنها می‌تواند به رونق اقتصادی در کشور منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027163

وب گردی

وب گردی