شورای هماهنگی قوا مجوز مدیریت منابع را به سازمان برنامه داده است

سازمان برنامه و بودجه در جوابیه ای اعلام کرد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اجازه داده است تا کنترل و مدیریت هزینه های مختلف با استفاده از مکانیسم تخصیص اعتبار صورت پذیرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سازمان برنامه و بودجه کشور با تکذیب اظهارات عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: درآمد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نمی تواند در طول پنج ماه اول سال وصول شود.

اعتبار ابلاغی ردیف بودجه ای یک درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال جاری ۵۵۳۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان، ۳۹۱۰ میلیارد تومان هزینه ای و ۱۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای است.

بنابراین، مفاد مندرج در مصاحبه مبنی بر اینکه در پنج ماهه سال ۱۳۹۸ پیش بینی شده بود که ۳۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای و ۱۶۲۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ردیف مذکور محقق شود. به دلیل اینکه ارقام اعلام شده توسط نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، در واقع کل اعتبار ابلاغی ردیف مذکور بوده و این درآمد مطابق بر قاعده باید تا پایان سال و به تدریج وصول شود، قابل قبول نیست. به بیان دیگر، کل اعتبار مربوط به درآمدی که وصول آن یک ساله پیش بینی شده است، نمی تواند در طول ۵ ماه اول سال، تحقق یابد.

از سوی دیگر با توجه به تحریم های ظالمانه و کاهش منابع بودجه از محل درآمدهای نفتی و سایر منابع، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اجازه داده است تا در صورت عدم تحقق منابع درآمدی بودجه، کنترل و مدیریت هزینه های مختلف با استفاده از مکانیسم تخصیص اعتبارات صورت پذیرد.

با این همه، تا مقطع زمانی مورد نظر، تاکنون ۳۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مبلغ ۴۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات هزینه ای ردیف مذکور در سال جاری تخصیص داده شده است.

شایان ذکر است که سازمان برنامه و بودجه کشور تمامی تلاش و مساعی خود را بکار می برد تا در صورت تحقق منابع درآمدای پیش بینی شده در بودجه سال ۱۳۹۸، کل اعتبارات ابلاغی در قالب تخصیص به تدریج و بر اساس عملکرد تا پایان سال در اختیار دستگاههای اجرایی ذیربط قرار گیرد.

به گزارش مهر، چندی پیش محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفتگو با مهر اعلام کرده بود: دولت و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات را صددرصد به حوزه وزارت بهداشت و درمان اختصاص نداده‌اند که این کار به نوعی خیانت در امانت است.

کد خبر: 1028161

وب گردی

وب گردی