جمع آوری بیش از ۱۸ هزار قلم کالا برای نیازمندان در طرح هبه

معاون رفاه ومشارکت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری بیش از ۱۸ هزار قلم کالا برای نیازمندان در طرح هبه با همکاری خیریه آبشار عاطفه‌ها خبر داد و گفت: این سازمان همچنین در نشست بین‌المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومان مشارکت جدی خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داود نوری معاون رفاه ومشارکت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح هبه برای کمک به مردم محروم و مستضعف گفت: این طرح از سال 87 شروع به کار کرد وشهرداری تهران تصمیم گرفت اجناسی را که دیگر افراد از آن استفاده نمی‌کنند جمع آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهد.

او با بیان اینکه این طرح با استقبال خوبی روبه رو بوده است گفت: سال گذشته 18 هزار و 662 قلم کالا شامل لوازم خانگی چون یخچال، فرش، لباسشویی، بخاری و غیره توسط مردم به شهرداری اهدا شد همچنین در سال 96 نیز 24 هزار و 215 قلم کالا جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

معاون رفاه و مشارکت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی گفت: طرح هبه امسال با کمک خیریه ها از جمله خیریه آبشار عاطفه ها در حال اجراست و شهرداری یک تسهیل گر در این زمینه است تا این کار بهتر و با دقت بیشتر انجام شود.

معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی با اشاره به بخش دیگری از خدمات این سازمان در جهت سامان‌دهی و نگهداری از افراد بی‌خانمان و در معرض آسیب اظهار کرد: در مناطق مختلف شهر تهران، سامان‌سراهایی برای نگهداری در افراد بی‌خانمان یا خیابان‌خواب در نظر گرفته شده است که دو سامان‌سرا ویژه بانوان و مابقی برای آقایان است.

وی افزود: این سامان‌سراها در حدود 2 هزار نفر ظرفیت دارند که به خصوص در ایام سرد سال و ضرورت توجه بیشتر به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب، گشت‌های سازمان خدمات اجتماعی این افراد را از خیابان‌ها جمع‌آوری و به سامان سراها منتقل می‌کنند.

نوری با اشاره به اینکه در بحث تامین غذای گرم برای این افراد و ارائه خدمات تخصصی پزشکی، مشاوره‌ای و غیره نیازمند مشارکت سازمان‌های مردمی و خیریه‌ها هستیم، تصریح کرد: هم در بحث نگهداری و جذب افراد بی‌خانمان، معتاد یا کارتن خواب و هم در بحث حمایت‌های بعدی از این افراد نیازمند مشارکت خیریه‌های مردمی هستیم.

نوری به موضوع مدارس پرتو برای کودکان کار نیز اشاره کرد و گفت: کارها و اقدامات وسیع تری در سازمان خدمات اجتماعی شهرداری از جمله مرکز پرتو برای نگهداری کودکان کار و غیره وجود دارد که امیدواریم با تعامل بیشتر با خیریه‌هایی نظیر آبشار عاطفه‌ها بتوانیم اقدامات بیشتری را برای کمک به جامعه داشته باشیم.

معاون سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان از مشارکت جدی این سازمان در برگزاری نشست بین‌المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومان که قرار است آبان‌ماه امسال به همت خیریه آبشار عاطفه‌ها در تهران برگزار شود، خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029113

وب گردی

وب گردی