ورود خودرو به تنها شبه جزیره خزر ممنوع شد/آغاز ورود گردشگر به میانکاله از 10 روز آینده

مدیرکل محیط زیست استان مازندران از آغاز ورود گردشگر به منطقه حفاظت شده میانکاله از 10 روز آینده خبر داد و گفت: ورود خودرو به این منطقه ممنوع شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حدود 4 ماه پیش اداره روابط عمومی محیط زیست استان مازندارن خبر ممنوعیت ورود گردشگر به منطقه حفاظت شده میانکاله را منتشر کرد.

مسئولان محیط زیست مازندارن دلیل این ممنوعیت را عدم مدیریت صحیح پسماندها و وقوع آتش سوزی‌های پی در پی و خطر آسیب رسیدن به زیستگاه حساس پناهگاه‌ اعلام کردند و از گردشگران خواستند تا اطلاع ثانوی از مراجعه به ذخیرگاه زیست کره میانکاله خودداری کنند.

اما امروز محمد ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست استان مازندران درخصوص آخرین وضعیت ورود گردشگران به شبه جزیره میانکاله با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در اینباره که روز گذشته‌در دفتر فرماندار بهشهر با حضور دادستان و نماینده تشکل‌های مردمی برگزار شد، گفت: قرار شد نهایتا تا ده روز آینده ممنوعیت ورود گردشگر به منطقه حفاظت شده میانکاله برطرف شود.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه قرار است از این پس مدیریت این منطقه به صورت مشارکتی و هیات امنایی دنبال شود تاکید کرد: ورود خودرو جز برای بومیان به این منطقه ممنوع است.

وی افزود: اما با حل شدن مشکل عبور و مرور تا 10 روز آتی گردشگران می‌توانند از میانکاله بازدید داشته باشند.

ابراهیمی کارنامی گفت: در مدت ممنوعیت ورود گردشگر به این منطقه پسماندهای انباشت شده جمع آوری شده و از طریق هیات امنا که متشکل از نماینده دادستان، نماینده فرماندار، نماینده محیط زیست و جامعه محلی است، در حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی گردشگری این منطقه هستیم.

وی از پیشنهاد ارائه طرح‌های طبیعت‌گردی در این منطقه خبر داد و گفت: سالهای سال بود وضعیت گردشگری این شبه جزیره منحصر به فرد رها شده بود، اما به دنبال این هستیم که با بررسی طرح‌های گردشگری، این وضعیت را به بهترین نحو سامان دهیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029262

وب گردی

وب گردی