برگزاری نخستین کنفرانس ملی راه‌کارهای توسعه حمل و نقل هوشمند

نخستین کنفرانس ملی راه‌کارهای توسعه حمل و نقل هوشمند نهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند و پنجمین نمایشگاه تخصصی بین المللی لجستیک، پایانه‌ها، زنجیره تامین حمل و نقل هوشمند نهم تا دوازدهم آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

سیستم‌های حمل و نقل هوشمند مفهومی جدید در حوزه مدیریت شهری است که پویایی و رونق این صنعت را در پی دارد و کارایی آن را افزایش می‌دهد. به دلیل اهمیت بالای این حوزه در کشور، متولیان این امر، برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای رونق دادن به این حوزه در نظر گرفته‌اند که برگزاری نخستین کنفرانس ملی راه‌کارهای توسعه حمل و نقل هوشمند از جمله این موارد است.

امروزه هوشمندسازی سازمان‌ها و سیستم‌های شهری کلانشهرها جزو دغدغه‌های نظام‌های مدیریتی شهرهاست زیرا این دسته از شهرها به نسبت شهرهای کوچک و متوسط پهنه گسترده‌تری را در بر می‌گیرد.

سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سیستم‌ها در توسعه یک شهر است، شبکه سیستم‌های حمل و نقل همانند رگ‌های بدن است که زندگی را در سراسر شهر جاری می‌کند و چنانچه خللی در این سیستم به وجود بیاید یا کمبودی در هر نقطه حس شود کل ساختار شهر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال اجرایی سازی طرح‌هایی است که بتواند گامی در جهت بهبود اوضاع حمل و نقل در کشور بردارد گامی که در آن هر کدام از بازیگران این عرصه سهم کوچکی از آن را به عهده گیرند و این صنعت پرچالش را به سمت روزهای بهتر سوق دهد. روزهایی که با به کارگیری ایده‌های خلاق می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای این صنعت باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029397

وب گردی

وب گردی