توانمندسازی صاحبان ایده‌های خلاقانه در شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: توانمندسازی صاحبان طراحی و ایده‌های خلاقانه و هدایت آنها به سمت تولید محصول فناورانه یکی از اولویت‌های اساسی ما در جهت رونق بخشیدن تولید در بخش مهندسی و زیستی است.

یحیی نوریان مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه حوزه‌های مهندسی و زیستی با حوزه دیزاین و طراحی بسیار بیگانه است، اظهار کرد: ما در اکوسیستم پارک فناوری پردیس در تلاش هستیم که با برقراری ارتباطات حرفه‌ای و کاری در حیطه اکوسیستم فناوری بتوانیم به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه کمک کنیم؛ چرا که این حوزه‌ها با طراحی و هنر بیگانه هستند.

وی با بیان‌ اینکه توانمندسازی صاحبان طراحی و ایده‌های خلاقانه و هدایت آنها به سمت تولید محصول فناورانه یکی از اولویت‌های اساسی ما در جهت رونق بخشیدن تولید در این بخش است، گفت: در همین راستا صاحبان ایده در حوزه‌های پزشکی، زیستی، هنر و معماری و ارائه خدمات طراحی و ساخت دیجیتال تلاش می‌کنند که با تولید محصول با کیفیت وارد بازار کسب و کار شوند.

نوریان ادامه داد: سالانه اکوسیستم پارک فناوری پردیس شرکت‌های برتر را معرفی می‌کند و شرکت ما نیز به دلیل هم‌افزایی بالایی برتر شناخته شد.

مدیرعامل فرایند بنیان( فب‌لب ایران) افزود: سالانه قریب 400 پروژه خلاقانه و فناورانه را در بخش‌های مختلف طراحی و ارائه می‌دهیم. همچنین حدود 50 تا 70 استارت‌آپ در حوزه هنر و طراحی توانمند شدند و کمتر از 20 استارت‌آپ در خود مجموعه شکل گرفته است که تولیدات آنها در حوزه طراحی و دیجیتال از جمله سخت‌افزار و نرم‌افزار روانه بازار شده است. همچنین بیش از 5هزار بازدید تخصصی فرایندهای ترویجی طراحی و ساخت آموزشی نیز انجام شده است.

وی تأکید کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات ترویجی و فناوری، بازدید از کارگاه‌های آموزشی و دو برابر کردن پروژه‌های خلاقانه را در سال‌جاری در اولویت کار خود قرار دادیم. همچنین در حال طرح‌ریزی یک اکوسیستم جدیدی هستیم که مفاهیم هنر و طراحی را در بین جامعه دانش‌بنیان توسعه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029411

وب گردی

وب گردی