تعامل داوطلبانه خانواده و دانشگاه با تشکیل انجمن صورت می‌گیرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم افزایش تعامل خانواده‌ها و دانشگاه تاکید کرد و گفت: این تعامل می‌تواند به‌صورت داوطلبانه در قالب یک انجمن یا شورا باشد.

غلامرضا غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه دیجیتالی شدن نشریات دانشجویی اظهار کرد: طبیعتاً از جمله مواردی که باید در شیوه‌نامه ناظر بر نشریات به آن توجه شود، دیجیتالی شدن نشریات است. هم‌‌اکنون سیاست‌های زیادی در بخش‌های مختلف در این راستا صورت گرفته است. به عنوان مثال در حوزه آموزش به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان باید به صورت دیجیتال ارائه شود.

وی ادامه داد: برای نشریات نیز سیاست دیجیتالی شدن مورد توجه قرار گرفته است،‌ هر چند نمی‌توان از اهمیت نشریات کاغذی غافل شد؛ اما باید در نظر داشته باشیم که نشریات در بخش دیجیتال نیز گسترش پیدا کنند.

لزوم افزایش تعامل خانواده و دانشگاه

غفاری با اشاره به اقدامات وزارت علوم درخصوص ارتباط دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان گفت: تعامل دانشگاه و خانواده یکی از مباحثی است که در حال حاضر در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود و در برخی از دانشگاه‌ها حتی به مرحله عملیاتی رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بنا نیست تعامل بین دانشگاه و خانواده نقش سلبی داشته باشد، اگر مسئله و مشکلی از سوی دانشجویان مطرح شد، فقط آن‌ را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: برنامه داریم که خانواده‌های دانشجویان با نهاد دانشگاه بیشتر آشنا شده تا دستاوردهای دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف به خانواده‌ها معرفی شود. این اقدامات می‌تواند در دیدگاه خانواده‌ها نسبت به دانشگاه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در حال حاضر خانواده‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی با دانشگاه ارتباط داشته باشند و از وضعیت تحصیلی و آموزشی دانشجویان مطلع شوند. معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برنامه‌ای فراتر از این موارد در نظر گرفته است، به طوری که دانشگاه بتواند از نگاه، نظر و منابعی که خانواده‌ها در اختیار دارند استفاده کند.

غفاری اظهار کرد: به گونه‌ای دیگر می‌توان گفت در نظر‌ داریم خانواده‌ها به صورت داوطلبانه با دانشگاه‌ بیشتر تعامل داشته باشند، این تعامل می‌تواند به صورت داوطلبانه در قالب انجمن یا شورا باشد تا پیوند خانواده‌ها و نسل جدید و دانشگاه حفظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029669

وب گردی

وب گردی