کشف ۱۵ تن موادمخدر در مهرماه

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در هفته سوم مهر ماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۵ هزار و ۳۶۲ کیلوگرم است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۱۷۸۸ کیلوگرم) ۳۰ درصد افزایش دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع مواد مخدر مکشوفه، ۱۱ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم مربوط به ماده تریاک بوده است که ۷۳ درصد کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین از این میزان ۱۷۸۲ کیلوگرم حشیش، ۱۱۳۱ کیلوگرم گراس، ۳۰۲ کیلوگرم هروئین، ۲۷۹ کیلوگرم شیشه، ۲۰۲ کیلوگرم مرفین و ۵۳۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

معاون دبیرکل ستاد گفت: در هفته اخیر مجموعاً ۷۰۷۵ متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۴۲۴ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۶۵۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۷۶۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۵ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۱۸۷۹ کیلوگرم، تهران با ۱۳۰۹ کیلوگرم، یزد با ۱۱۲۴ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۰۳۴ کیلوگرم، اصفهان با ۸۶۵ کیلوگرم و فارس با ۷۲۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۴۸ درصد است.

اصلانی گفت: طی این مدت، ۳۵۱ دستگاه خودرو توقیف شد و ۵۴ درصد کشفیات اطلاعاتی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030524

وب گردی

وب گردی