کلاهبردار حرفه‌ای شرق پایتخت دستگیر شد

رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس از دستگیری کلاهبرداری حرفه ای و اعتراف وی به تشکیل باند ۵ نفره ، کلاهبرداری از فروشندگان فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مجید عسگری نیا، گفت: ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه فردی به کلانتری ۱۲۶ تهران پارس مراجعه و اظهار داشت: ساکن یکی از استان های همجوار شهر تهران است که چندی قبل برای عیادت یکی از بستگانش به تهران محله تهران پارس مراجعه کرده است.

این مقام انتظامی گفت: مال باخته ادعا کرد که در این بین تصمیم گرفته گوشی اش را فروخته و با خرید گوشی دیگر به محل سکونتش بازگردد.

مال باخته در خصوص نحوه کلاهبرداری توضیح داد: مشخصات گوشی ام در سایت های فروش در فضای مجازی درج کردم و فردی که مدعی بود ساکن مهدیه تهران پارس است با من تماس و قرار گذاشتیم با انتقال مبلغ گوشی، گوشی به همراه وسایل جانبی و کارتن را به وی تحویل بدهم. ساعتی پیش یکدیگر را در نشانی اعلامی از سوی وی ملاقات کردیم وی مردی حدوداً ۴۰ ساله و چهره ای موجه داشت و پیام واریز وجه را در گوشی اش به من نشان داد و مدعی شد که چون آخر ماه است شاید مبلغ واریزی دیر ارسال بشود و من هم به وی نا خودآگاه اعتماد کردم و گوشی ام را به همراه کارتن موبایل و لوازم جانبی به وی تحویل دادم و با ماشین از محل دور شد. با عدم دریافت مبلغ وجه به بانک مراجعه و متوجه شدم که مبلغی به حسابم واریز نشده است که به کلانتری آمدم.

کلانتر محله تهران پارس گفت: با شکایت مال باخته تیمی از ماموران کلانتری بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی سر نخی از حضور یکی از کلاهبرداران حرفه ای به دست آمد و در مرحله بعد مخفیگاه وی در محله تهران پارس شناسایی شد.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی تیم عملیات کلانتری موفق شدند کلاهبردار را روز گذشته در پاتوقش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل کنند.

عسگری نیا تصریح کرد: متهم در کلانتری پس از مواجهه حضوری با شاکی، چاره ای جز به اعتراف نداشت و به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با همکاری ۴ همدست دیگرش تعدادی افراد را که قصد فروش خودرو، گوشی همراه و غیره را داشتند، شناسایی می کردند و با طراحی پیام واریزی جعلی در محل قرار ملاقات با ظاهری موجه حاضر می شدند و از فروشندگان کالاها اموال را دریافت و از محل متواری می شدند.

رئیس کلانتری تهران پارس گفت: با تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم برای کشف سایر جرائم و شناسایی مال باختگان در اختیار پایگاه چهارم پلیس اگاهی قرار گرفت.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1030840

وب گردی

وب گردی