توسعه فعالیت‌های دانشگاه آزاد استان گلستان در زمینه گل‌های زینتی/ از خودکفایی در تولید بذر تا درآمدزایی 1 میلیارد تومانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه در زمینه گل‌های زینتی خبر داد.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های واحدهای فناور و سراهای نوآوری واحدهای دانشگاهی این استان اظهار کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان، فناورانه و نوآورانه است و به همین دلیل، دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان فعالیت‌های خوبی در زمینه گل های زینتی آغاز کرده که مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

وی افزود: این فعالیت‌ها موجب شد، محوریت سرای نوآوری گل‌های زینتی کشور به استان گلستان سپرده شود؛ همچنین درحال حاضر، بزرگترین گلخانه سرپوشیده کاکتوس و ساکولنت استان گلستان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد که در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی درخشیده‌اند.

طاهری ادامه داد: امروز شهری مانند محلات که پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می‌شود، تعاملات و ارتباطات خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان دارد که برنامه اصلی ما، توسعه این همکاری‌ها و تعاملات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های دیگر این دانشگاه گفت: فعالیت‌هایی مانند پرورش و تغییر ژنتیک نژادهای مختلف اسب، در دستور کار واحدهای دانشگاهی استان گلستان قرار دارد؛ باتوجه به این که اسب اصیل ترکمن در کشور ایران قرار دارد، واحد علی آباد کتول مسئولیت پرورش این نوع اسب را برعهده گرفته است.

وی در پایان با بیان این که دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری واحدهای دانشگاهی استان گلستان در گلخانه کاکتوس و ساکولنت فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: به همت دانشجویان و محققان واحدهای دانشگاهی استان، توانسته‌ایم به تولید بذر دست پیدا کنیم و از بذرهای خارجی بی‌نیاز شویم. بذرهای تولید شده در آستانه تجاری‌سازی قرار دارند و به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این حوزه هستیم. اگر فعالیت‌های گلخانه به خوبی انجام شود، می‌توانیم از این طریق، درآمدزایی 1 میلیارد تومانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031384

وب گردی

وب گردی