حضور قهرمانان ملی در واحد میانه سبب تشویق جوانان به ادامه تحصیل شده است

مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد میانه گفت: ورزش و حضور قهرمانان ملی به عنوان دانشجو در واحد میانه، واحد دانشگاهی ما را محبوب و پرطرفدار کرده است.

بهمن ولی نژاد مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد میانه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حضور پر تعداد قهرمان های ورزشی در این واحد دانشگاهی گفت: میانه یک قطب ورزشی است و ورزشکاران زیادی را تحویل جامعه ورزش کشور داده است. با در نظر گرفتن این نکته توانستیم بین ظرفیت های دانشگاه و میزان بالای استعدادهای ورزشی این شهر ارتباط خوبی ایجاد کنیم.

رئیس هیئت کشتی میانه در ادامه تاکید کرد: با در نظر گرفتن استعدادهای بومی شهرستان در کشتی، تکواندو و فوتبال تصمیم گرفتیم آنها را وارد دانشگاه کنیم تا نگرش جدیدی به ورزش داشته باشند. نزدیک به نود درصد دانشجویان تربیت بدنی ما از شهرستان میانه هستند ضمن اینکه ده درصد باقی هم عمدتا از استان آذربایجان شرقی هستند.

وی خاطرنشان کرد: قهرمانان ورزشی که تا به امروز در واحد میانه تحصیل کرده اند و فارغ التحصیل شدند بسیار زیادند. نفراتی همچون میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، سعید رجبی، عرفان ناظمی (عضو تیم ملی تکواندو)، اسداله عظیمی (پرتاب وزنه-پاراالمپیک)، کریم باقری (مربی تیم پرسپولیس)، یوسف کرمی (قهرمان ارزنده جهان و المپیک در تکواندو)، کاظم رجبی (قهرمان جهان و پاراالمپیک در وزنه برداری)، مسعود هاشم زاده (قهرمان جهان و آسیا در کشتی فرنگی)، فرزاد عبدالهی (قهرمان جهان و آسیا در تکواندو)، استاد حسن فلاحی راد (مربی ارزنده تیم ملی تکواندو)، علیرضا شکوری (قهرمان جهان و آسیا در تکواندو)، فرشاد ولی پور (قهرمان بادی کلاسیک جهان)، اصغر عزیزی (قهرمان جهان در پاراتکواندو)، مهدی یوسفی (قهرمان آسیا در تکواندو) و .. در دانشگاه ما تحصیل کردند.

مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد میانه درباره اثرات حضور ورزشکاران در این واحد دانشگاهی گفت: حضور ورزشکاران و قهرمانان ملی در دانشگاه کمک می کند که در مناسبات اجتماعی آموزش ببینند و شخصیت اجتماعی ارزنده تری را کسب کنند. ورزشکاری که به دانشگاه می آید و درس می خواند با ذهنیت متفاوتی در اردوهای ورزشی شرکت می کند. دنیای ورزش دیگر برای او فن و توپ و امتیاز نیست بلکه از نظر شخصیتی و فنی به افق های بزرگتری نگاه می کند. هدف ما رسیدن دانشجویان به این درجه از بینش و نگرش است.

وی در پایان گفت: آنچه مسلم است، ورزش و حضور قهرمانان ملی به عنوان دانشجو در واحد میانه، واحد دانشگاهی ما را محبوب و پرطرفدار کرده است. دانشجویان جوانی داریم که فقط به شوق ستارگان ورزشی ملی به اینجا می آیند و درس می خوانند چرا که این عزیزان الگوی جوان ها هستند. جوان وقتی می بیند الگوی ورزشی اش به اینجا می آید تا تحصیلات ورزشی داشته باشد انگیزه بیشتری برای حضور در دانشگاه و کسب علم در کنار ورزش می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031516

وب گردی

وب گردی