جشنواره فارابی به رونق‌بخشی علوم انسانی و اسلامی کمک خواهد کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره فارابی به رونق‌بخشی علوم انسانی و اسلامی کمک خواهد کرد، در‌ هر دوره از این جشنواره نگاه‌ها معطوف به انجام کارهای مؤثرتر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری در نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که ظهر امروز شنبه یازدهم آبان‌ماه 98 در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره فارابی بر حوزه انسانی و اسلامی متمرکز شده است. اگر تاریخ این علوم را در حوزه نظری و سیاستی و کاربردی در نظر بگیریم، درمی‌یابیم با تغییرات جامعه، حجم این علوم نیز افزایش پیدا کرده و این موضوع به لحاظ ضرورت علوم انسانی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در دیدار اخیر نخبگان جوان با مقام معظم رهبری، بیشتر بحث‌های مطرح شده در حوزه علوم غیر انسانی بود؛ اما رهبر انقلاب تأکید داشتند نخبگان باید ورود به حوزه علوم انسانی را مورد توجه قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره فارابی به رونق‌بخشی علوم انسانی و اسلامی کمک خواهد کرد، در‌ هر دوره از این جشنواره نگاه‌ها معطوف به انجام کارهای مؤثرتر بوده است. با توجه به تجاربی که در این حوزه کسب کرده‌ایم، این جشنواره مرجعیت این حوزه را دریافت کرده و باعث شده بهترین مقالات به این جشنواره ارسال‌ شود.

وی افزود: جشنواره فارابی دارای وجهه بین‌المللی است تا بتوانیم سهم علوم انسانی و اجتماعی را نه تنها در مقیاس ملی بلکه به صورت بین‌المللی افزایش دهیم. این جشنواره به ترویج گفتمان‌سازی علوم انسانی و اجتماعی کمک خواهد کرد؛ همچنین این جشنواره می‌تواند در ترغیب جوانان کشور به تحصیل در حوزه علوم انسانی مؤثر واقع شود. با توجه به جایگاه آثاری که کارشناسان در حوزه علوم انسانی تولید می‌کنند، این جشنواره می‌تواند به افزایش دانشجویان علوم انسانی منجر شود.

غفاری بیان کرد: امیدواریم که جشنواره همانند سابق و با رونق‌بخشی بیشتر بتواند برای توسعه حوزه نظری و سیاستی در جامعه مؤثر واقع شود.

ادامه دارد.

کد خبر: 1031804

وب گردی

وب گردی