100 برگزیده برتر در جشنواره فرهیختگان تقدیر خواهند شد/ انتخاب برگزیدگان در 28 حوزه

مدیر کل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از تقدیر 100 برگزیده در جشنواره فرهیختگان خبر داد.

عبداله محمدی مدیر کل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعداد برگزیدگان جشنواره فرهیختگان گفت: روال جشنواره فرهیختگان به این صورت است که واحدهای دانشگاهی بررسی‌های خود را در حوزه‌های مختلف انجام می دهند؛ مجموع حوزه‌هایی که به صورت کلی در سازمان مرکزی دانشگاه تصویب می شود نیز 28 مورد است.

او ادامه داد: این 28 حوزه عبارتند از پژوهشگر نمونه، کتاب برتر، مقاله برتر، رئیس واحد برتر، معاون پژوهشی، مرکز رشد مرکز تحقیقات، آزمایشگاه برتر، باشگاه پژوهشگران برتر، عضو باشگاه پژوهشگران برتر ، قرآن پژوه برتر و...همچنین امسال کرسی نظریه پردازی نیز به این حوزه‌ها اضافه شده است.

محمدی با بیان این که در هر کدام از این حوزه ها بین یک تا 3 نفر معرفی خواهند شد ادامه داد: در مجموع 100 برگزیده در حوزه های مختلف تقدیر خواهند شد. بنابراین صرفا در این جشنواره از پژوهشگر برتر تقدیر نمی‌شود چون تعداد پژوهشگران برتر ما مربوط به تعداد گروه‌های آموزشی است. 7 گروه آموزشی داریم و به تعداد این گروه‌ها نیز پژوهشگر برتر خواهیم داشت.

او توضیح داد: پژوهشگر برتر نیز کسی است که در تمام زمینه ها امتیاز کسب می‌کند. اما علاوه بر پژوهشگران برتر، کتاب برترف مقاله برتر و را نیز اضافه کردیم و در مجموع افرادی که انتخاب و تقدیر می‌شوند حدود 100 نفر خواهند شد.

مدیر کل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که این تعداد ممکن است بیشتر شوند اضافه کرد: در برخی از قسمت‌ها مثل کتاب خارجی، یعنی کتابی که ناشران معتبر بین المللی چاپ می‌کنند محدودیت نداریم و هر تعداد کتابی که چاپ شده باشند تقدیر می‌شود.

او با بیان این که برای تقدیر از اختراع بین المللی و ثبت پتنت نیز محدودیت نداریم ادامه داد: هر تعداد پتنت بین المللی وجود داشته باشد تقدیر می شوند اما چون هنوز فرآیند داوری تمام نشده است فعلا حدود 100 برگزیده را پیش بینی کردیم.

محمدی گفت: البته تعداد محصولاتی که در نمایشگاه ارائه می‌شود مشخص نیست اما مسئول برگزاری در استان‌ها انتخاب شده اند؛ مکاتبات نیز انجام شده و تا دو هفته آینده فهرست تجهیزات نیز مشخص می‌شود.

مدیر کل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: فضای نمایشگاه هم بین 500 تا هزار متر خواهد بود و تلاش خواهیم کرد متناسب با فضا، محصولات جدیدی که سال‌های گذشته ارائه نشده را در معرض نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032083

وب گردی

وب گردی