456 طرح از 26 استان کشور در نمایشگاه ربع رشیدی حضور دارند/ برگزاری 30 رویداد در حوزه پژوهش و فناوری

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۴۵۶ طرح از ۲۶ استان کشور در نمایشگاه ربع رشیدی حضور دارند؛ همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه، ۳۰ رویداد دیگر در حوزه پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جهانگیری معاون استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزارشد، اظهار کرد: نمایشگاه ربع رشیدی، حرکتی است تا اقتصاد استان به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند.

وی با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان افزود: برگزاری این نمایشگاه و توجه به ظرفیت های داخلی، بهترین راه برای مقابله با تهدید و تحریم دشمنان است.

جهانگیری ادامه داد: امسال طرح های فناورانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته به طوری که ۴۵۶ طرح از ۲۶ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه، ۳۰ رویداد دیگر در حوزه پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: ۱۷ بخش تخصصی برگزار میشه که باعث ایجاد شبگه ای بین فناوران و فعالان بخش های مختلف خواهد شد؛ فناوری های حوزه معدن و مدیریت شهری، جزو موضوعات جدید نمایشگاه امسال محسوب‌ می شود.

جهانگیری گفت: تمامی بازیگران ملی از استان های دیگر می توانند فعالیت خوبی را در این نمایشگاه داشته باشند و طرح های خود را ارائه دهند. ایجاد اتاق های مشاوره حقوقی که به انعقاد قراردادهای مختلف کمک می کنند، یکی از اتفاقات مهم نمایشگاه امسال است. بخش نیازمندی های فناورانه امسال فعالیت خوبی را دارد و شرکت های دانش بنیان کشور می توانند با این بخش قراردادهای مختلفی منعقد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید بستر را برای فعالیت فناوران فراهم کند چرا که فعالیت های دانش بنیان، مولفه اصلی توسعه کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032100

وب گردی

وب گردی