کارگاه‌های واحد کرمانشاه در اختیار همه دانشجویان استان قرار می گیرد/ سرفصل واحدهای مقطع کاردانی و کارشناسی متفاوت است

برخی از دانشجویان استان کرمانشاه در تماس با خبرگزاری ایسکانیوز از برخی ابهامات خود در خصوص برگزاری کارگاه‌های عملی و همچنین چارت آموزشی خود سخن گفتند.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به برخی سوالات و دغدغه های دانشجویان این استان پاسخ داد.
یکی از دانشجویان استان کرمانشاه در خصوص نقص‌های متعدد چارت‌های آموزشی صحبت کرده و گفته بود برخی از دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته مجبورند دروسی را که در دوره کاردانی دانشگاه سما گذرانده اند دوباره بگذارنند.

امینی در این باره گفت: این موضوع طبق تحقیقی که انجام دادیم صحت ندارد. سرفصل دروس، مطابق سرفصل وزارت علوم است و در شورای برنامه‌ریزی، سرفصل کاردانی با سرفصل کارشناسی چه پیوسته و چه ناپیوسته تفاوت دارد.

او ادامه داد: حتی گزارشی هم مبنی بر این که استادی در این زمینه تخلف کند وجود نداشت اما اگر احراز شود که استادی در این زمینه تخلف کرده حتما با او برخورد می کنیم.

دانشجویان همچنین اعلام کرده بودند که حدود 200 واحد درسی را به عنوان واحد عملی گرفته اند اما بعدا مشخص شده این دروس اصلا کارگاه نداشته و تئوری بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این باره گفت: چند نفر معرفی به استاد بوده و ظاهرا این کار را کرده بودند. در واقع برخی از دانشجویان معرفی به استاد را گرفته و سپس به عنوان یک درس عملی از آن‌ها امتحان گرفته شده است. اما این که کلاس رسمی در این خصوص تشکیل شده باشد و این تخلف صورت بگیرد صحت ندارد. به عبارتی این که برای یک درس تئوری شهریه عملی از دانشجویان گرفته شده باشد امکان ندارد.

این دانشجویان همچنین گفته بودند برای برخی از دروس عملی آن‌ها کارگاه وجود ندارد.

امینی در این باره گفت: در دو واحد استان کرمانشاه یعنی جوانرود و اسلام آباد چون تازه تاسیس بودند مشکل استاد داشتیم. یعنی مدرس قرار داد بسته اما سرکلاس حاضر نشده و کارگاهی هم که قرار بود برای دروس عملی این دانشجویان برگزار شود کنسل شده بود.

او با بیان این که این اتقاق در واحد کرمانشاه نبوده است ادامه داد: این دو واحد را مامور کردیم تا مشکل سریعتر رفع شود و اگر مشکل آن‌ها در این خصوص حل نشد کارگاه‌های واحد کرمانشاه را در اختیار این دسته از دانشجویان قرار می دهیم و وسیله ایاب و ذهاب آنها را نیز برای رفت و آمد به واحد کرمانشاه فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042254

وب گردی

وب گردی